Primii 10 proprietari de mărci înregistrate din România dețin peste 1300 de mărci înregistrate la OSIM. Asociația Brand Defender de Apărare a Titularilor de Drepturi de Proprietate Intelectuală a realizat un top al primilor 10 deținători de mărci din România.
Obținerea certificatelor nu ajută doar la protejarea intereselor companiilor deținătoare, ci contribuie și la dezvoltarea unei piețe competitive și de încredere, încurajând inovația și permițând expansiunea internațională.
Mărcile, în acest context, nu sunt doar active legale, sunt simboluri ale valorilor de afaceri care conduc la creșterea și dezvoltarea economică a României.
Top 10 OSIM
SC Biofarm SA – 314 mărci
SC RCS & RDS SA – 145 mărci
Terapia SA – 144 mărci
Banca Comercială Română SA – 125 mărci
SC Noriel Impex SRL – 119 mărci
Laboratoarele Fares Bio Vital SRL – 113 mărci
British American Tobacco (Brands) Inc. – 112 mărci
Novartis AG – 107 mărci
JT International SA – 86 mărci
D-Toys – 82 mărci
Topul celor mai valoroase branduri românești
TOP 10 EUIPO (companii românești)
Dante International SA – 73 mărci
Royal Estates & Buildings SRL – 66 mărci
SC Standard Snacks SRL – 55 mărci
Labormed-Pharma SA – 50 mărci
SC Dedeman SRL – 47 mărci
Selex Trading SA – 45 mărci
INTERMARK – 43 mărci
Antibiotice SA – 41 mărci
SC Life Care Corp SRL – 40 mărci
pier ip management SRL – 36 mărci
Biofarm, situat pe locul 1 în Top 10 OPSIM deținători de mărci din România, are în portofoliu nume foarte cunoscute românilor: Carmol, Triferment, Cavit și Colebil. Povestea Carmol are aproape 100 de ani, a fost pus pe piață în 1928 și protejat ca marcă în 1978.
EUIPO și OSIM sunt cele două oficii la care apelează companiile din România atunci când își obțin certificatele care le protejează mărcile. Există și o a treia instituție, WIPO, organizația mondială a proprietății intelectuale, care însă emite certificate doar în numele oficiilor naționale membre.
„Procedurile acestor oficii urmează în principiu aceleași rigori, mai ales din 2015, când a apărut Directiva (EU) 2015/243 de apropiere a legislațiilor statelor membre cu privire la mărci. Opțiunea companiilor pentru unul sau altul dintre oficii ține doar de decizia de a extinde sau nu marca în alte țări, dat fiind că OSIM e pentru România și EUIPO e valabil pentru toată Europa.
Pentru companii, costurile de înregistrare a unei mărci nu reprezintă un criteriu, cel mai important este ca marca să fie depusă corect, întrucât oficiile nu verifică acest aspect care revine în responsabilitatea solicitantului”, afirmă Radu Bozocea partener la Weizmann Ariana & Partners, agenția de proprietate intelectuală din România care reprezintă cele mai multe companii naționale pentru înregistrarea de mărci.
„Pentru orice companie, protejarea mărcii ar trebui sa fie o preocupare principală, pentru că o marcă comercială este mai mult decât un simplu logo sau un nume, este un simbol al reputației, calității și încrederii unei companii. Iar încrederea consumatorilor este piatra de temelie a oricărui brand de succes”, adaugă Radu Bozocea.
Cum puteți retrage bani cash la Penny
Marca este o proprietate privată a companiei care a înregistrat-o, poate fi vândută, închiriată sau evaluată, generează reputație și stă la baza strategiei de vânzări a companiei. Valoarea unei mărci este dată de veniturile pe care le poate atrage singură, indiferent de compania care o deține.
Topul a fost realizat în conformitate cu cererile depuse în ultimii 10 ani la EUIPO – oficiul european de proprietate intelectuală care analizează și emite certificate valabile pentru toate cele 27 state UE – și OSIM – oficiu care acoperă juridic doar teritoriul României din punct de vedere al valabilității certificatelor, ceea ce înseamnă că acestea nu pot fi folosite în alte state.