RADAR, cel mai amplu festival de new media art din România, are loc anul acesta între 27 și 29 octombrie, într-un spațiu inedit din centrul Bucureștiului, pe care îl deschide special pentru publicul larg, Magazinul București.
Tema celei de-a IV-a ediții este LIVE și explorează tehnologii de ultimă generație ca mediu de creație și augmentare în relație cu artele performative și ale spectacolului.
Biletele la RADAR ediția #4 – Live New Media Art costă:
- 65 de lei (Acces pentru adulți în cadrul tuturor zonelor festivalului, exceptând scena de Live AV, timp de un interval orar),
- 80 de lei (1 evening general pass + Live AV stage pass),
- 180 de lei (Acces pentru toate zilele de festival, în cadrul tuturor zonelor, inclusiv scena de Live AV)
RADAR deschide Magazinul București
„Ediția cu numărul 4 a festivalului marchează atât o selecție mai bogată de artiști prin integrarea proiectelor performative de dans contemporan, muzică, poezie, cât și prezența noastră într-un spațiu pe care îl deschidem în premieră pentru public. Este vorba despre Magazinul București, o clădire istorică din centrul capitalei, a cărei vitrină centrală se va transforma într-o instalație participativă cu care invitații vor putea interacționa în timp real” spun organizatorii RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities.
Festivalul va avea loc pe toată suprafața a 5 etaje ale Magazinului București și va găzdui peste 30 de proiecte artistice, instalații de artă digitală, proiecte ce folosesc inteligența artificială, lucrări de realitate augmentată, realitate virtuală și mixtă, spectacole de dans contemporan, muzică și poezie și secțiunea dedicată RADAR Kids.
Ediția reunește o selecție mai bogată decât în alți ani de proiecte multidiscplinare realizate de artiști și dezvoltatori români din toată țara, curatoriate de Alina Rizescu, Dilmana Yordanova și Alexandru Berceanu.
Scenă AV
Vineri, sâmbătă și duminică, între orele 20:00 și 23:00, scena audio-video va fi susținută de artiștii Matze, Electric Brother, Adistu, Capra Vecinului (Paul Agripa, Emi, Kozo), Noetic și Moduler.
LIVE
Tema LIVE implică faptul că în fiecare zi vor avea loc spectacole live, iar una dintre lucrările realizate de artiștul D.A.I, în colaborare cu Alex Cioacă, va fi un maraton audio live pe întreaga perioadă a festivalului.
PepsiCo transformă fabrica din Popești-Leordeni într-un hub european
Lucrarea numită Soundprints îmbină înregistrări de sunete ale clădirilor de patrimoniu, captate cu un aparat de înregistrare, amplasat pe diferiți pereți, iar această arhivă sonoră va fi transpusă într-o instalație audio vizuală, un live act experimental de 30 de ore. Proiectul face parte din categoria Community.
Realitate augmentată
Secțiunea de realitate augmentată este prezentată de Fanta cu proiectul XR Halloween Collection, în care 5 creaturi din folclorul românesc vor prinde viață sub formă de filtre 3D și face filters, pe Instagram. Acestea sunt Ielele, Pricoliciul, Ursitoarele, Zmaj și Zmeul și vor fi accesibile oriunde în lume prin platforma de social media dar și în fața magazinului București, ca o capsulă XR Month.
Magazinul Popp&Bunescu (Magazinul București) a fost inaugurat în 1929 de Bucur Bunescu, unul dintre cei mai mari comercianți români. În 1948, imobilul confiscat de comuniști a primit numele Magazinul București. În anul 2010, imobilul a fost retrocedat moștenitorilor familiei Bunescu, care l-au vândut în 2013 către oamenii de afaceri olandezi, Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman, pentru 4 mil. de euro.
După o investiție de 6,5 milioane de euro, Magazinul București a fost reconstruit integral. Acesta se află la intersecția străzilor I.C. Brătianu și Lipscani.