TheDaily.ro
  • Știri
  • Agricultură
  • Retail
  • Filme
  • Auto
  • Aviație
  • Turism
  • IT & C
MarketingRetailȘtiri

Sondaj Cargus: ce cumpără românii de Paște în locul tradiționalelor haine noi

Autor: Iulia Marilena 16 aprilie 2025
scris de Iulia Marilena 16 aprilie 2025 2,8K afișări
Freshful by eMAG, sezamo, cumpărături online, tbi, Douglas, Cargus
Foto: Pixabay/ PreisKing
Share FacebookTwitterLinkedin
2,8K

Coșul de cumpărături online pentru Paște s-a modificat anul acesta, tendințele de consum mergând tot mai mult înspre aria digitală. Gadgeturile, electrocasnicele, dar și jucăriile sau alte cadouri tech, se află printre cele mai populare achiziții online în perioada sărbătorilor pascale, fiind alese de aproape 4 din 10 români, conform unui sondaj național realizat de Cargus.

Pentru tinerii din generațiile Z și Millennials, interesul este și mai mare, peste 41% dintre ei spunând că aleg cu prioritate astfel de produse. În această perioadă aglomerată, Cargus a înregistrat un volum mediu săptămânal cu 5% mai mare față de o perioadă obișnuită. Livrarea este realizată cu ajutorul unui număr de peste 2.100 de curieri care asigură o acoperire optimă pe întreg teritoriul țării.

Hainele și încălțămintea, altădată simboluri ale pregătirilor pentru Paște, au coborât pe locul doi în clasamentul preferințelor, fiind alese de 27% dintre respondenții sondajului Cargus. Aproximativ 22% cumpără online și produse alimentare și băuturi pentru masa de Paște, iar alți 17% dintre respondenți comandă decorațiuni tematice de Paște pentru casă și grădină. Peste o treime dintre participanți (37%) declară că nu fac achiziții online dedicate Paștelui, tendință mai pronunțată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.

Paștele, un barometru interesant pentru tendințele de consum online

Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paște, cei mai mulți români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători. Alți aproape 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână, în timp ce mai puțin de 9% așteaptă weekendul de dinainte. Un sfert dintre respondenți declară că nu fac cumpărături speciale de Paște.

„Paștele devine un barometru interesant pentru tendințele de consum online, evidențiind schimbările ce apar chiar și în cazul tradițiilor populare. Coșul de cumpărături se distanțează de specificul istoric al cadourilor de Paște, fiind orientat tot mai mult către produse practice și de actualitate, în special în rândul tinerilor.

Te-ar putea interesa:
  • Ce sortimente de ciocolată găsiți la Chocolate Saga
  • Începe Bucharest Coffee Festival. Când și unde are loc

Comportamentul de consum se adaptează stilului de viață rapid și flexibil, datorită atât preferințelor cât și nevoilor de a fi în permanență în pas cu ultimele noutăți. La Cargus, investim constant pentru a susține aceste nevoi, prin servicii de livrare eficiente și opțiuni cât mai variate pentru clienții noștri, astfel încât fiecare livrare să fie cât mai facilă și mai bine integrată în rutina zilnică”, spune Șerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.

Companiile investesc masiv în marketing online anul acesta

Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulți încep să apeleze și la opțiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenți spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporția fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor. Pentru a răspunde acestor așteptări, Cargus a extins constant rețeaua SHIP & GO, care numără acum peste 2.000 de locații active în toată țara.

Categoria de produse dominantă în această perioadă a fost cea a electronicelor, confirmând interesul crescut pentru gadgeturi și produse tech.

Cu peste 30 de ani de experiență, Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajați și colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu și servicii out-of-home, prin intermediul rețelei naționale SHIP & GO, care permite clienților să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de puncte în toată țara, puncte partenere sau lockere.

Cargus deține 5 centre naționale de sortare, 2 depozite gateway și 36 de depozite în toată țara. În plus, Cargus operează un hub transfrontalier în Polonia, pentru servicii de curierat internațional.

În 2021, Cargus a achiziționat QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții logistice personalizate din România, completând serviciile oferite clienților. De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România.

Te-ar putea interesa:
  • Top 4 cele mai frumoase plaje din lume
  • tbi bank oferă până la 8% pe an dobândă la depozite în lei

Caută articol

EVmarket.ro – Totul despre mașini electrice

EVmarket,

Stiri recente

  • Top 4 cele mai frumoase plaje din lume

  • tbi bank oferă până la 8% pe an dobândă la depozite în lei

  • Colliers: Cheltuielile pentru birouri înregistrează cea mai accentuată creștere din ultimii ani

  • Manni Group Design Award, concurs de arhitectură cu premii de 15.000 de euro

Lifestyle

  • Top 18 locuri de vizitat lângă București

  • Cât te costă să vizitezi I Giardini di Zoe, grădinile Banpotoc de la Hunedoara

  • TOP 5 cele mai populare destinații din Europa pentru excursii cu autocarul

Energie

  • Bucureștiul ar putea fi încălzit cu energie geotermală

  • Studiu: Percepții privind eficiența energetică

  • E-Distribuție Muntenia se numește acum Rețele Electrice Muntenia

Poezii

  • Poezie de Ziua Eroilor

  • Poezie – Recrucificarea Mântuitorului

  • Poezie despre România – Portretul Țării Mele

  • Contact TheDaily.ro
  • Despre noi
    • Drepturi de autor

© TheDaily.ro. All Rights Reserved.

TheDaily.ro
  • Știri
  • Agricultură
  • Retail
  • Filme
  • Auto
  • Aviație
  • Turism
  • IT & C