Ceasurile și brățările smart sunt preferate de persoanele din mediul urban. Una din două persoane din mediul urban (53%) folosesc un dispozitiv wearables – smartwatch sau smartband. 23% din participanții la studiu au declarat că vor să-și achiziționeze un astfel de dispozitiv în viitor, conform unui studiu Fitbit.
Dispozitivele wearables sunt utilizate frecvent de către deținători: 9 din 10 participanți la studiu spun că le folosesc de 3-4 ori pe săptămână. Cea mai utilizată funcție este cea de monitorizare a mișcării – peste jumătate dintre deținătorii de wearables, în timp ce un sfert dintre ei utilizează dispozitivele pentru monitorizarea somnului sau a antrenamentelor sportive.
Alte funcții populare ale dispozitivelor wearables sunt cele de comunicare (notificări, apeluri) sau ceas, iar mai mult de o treime dintre deținători folosesc smartwatch-ul sau tracker-ul pentru monitorizarea sănătății.
Studiul a fost realizat de compania specializată Market Opportunity Research (MKOR), în noiembrie 2021, pe un eșantion de 800 de persoane din mediul urban, reprezentativ la nivel național din punct de vedere al genului, vârstei (18-54 ani) și distribuției geografice.
Fitbit în România
Fitbit este o companie americană de electronice de consum și fitness. Compania produce tehnologie portabilă activată fără fir, monitoare de fitness și trackere de activitate, cum ar fi ceasuri inteligente, pedometre și monitoare pentru ritmul cardiac, calitatea somnului și scările urcate, precum și software aferent.
Fitbit a achiziționat în ianuarie 2017 startup-ul românesc de ceasuri inteligente Vector Watch. Pentru această tranzacție americanii au plătit 15 milioane de dolari. Vector Watch a fost inaugurat în anul 2015 de antreprenorii români Andrei Pitiș, Dan Tudose, Octavian Pătrașcu și Rareș Florea. Mai târziu, pachetul majoritar de acțiuni al Vector a fost preluat de Gecad Ventrures, fond de investitii controlat de omul de afaceri Radu Georgescu.
Resysten, soluție antimicrobiană contra Covid-19 aprobată și în România
Compania Fitbit a fost ulterior cumpărată de Google pentru suma de 2,1 miliarde de dolari, tranzacție finalizată în ianuarie 2021. Gama de produse Fitbit cuprinde: Sense, familia de ceasuri Versa, brățările de fitness Luxe, Charge 5, Inspire 2, Ace 3 și cântarul inteligent Aria Air.
Platforma oferă experiențe personalizate, date și îndrumare cu ajutorul unor instrumente interactive și software dedicat, inclusiv aplicația și sistemul de operare Fitbit OS pentru ceasuri inteligente. Serviciul Premium pune la dispoziție analize și recomandări în aplicația Fitbit, care ajută utilizatorul să-și atingă obiectivele de sănătate și fitness.