Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, anunță încheierea operațiunii de majorare a capitalului social și atragerea unei sume totale de aproximativ 14,7 mil. lei de la investitori. Capitalul va fi folosit pentru dezvoltarea businessului.
„Sumele atrase ne vor ajuta să continuăm dezvoltarea tuturor liniilor de business ale Agroland. În momentul de față, suntem prezenți în toată țara cu 250 de magazine Agroland, activitatea de retail fiind cea mai importantă linie de business a companiei noastre. În ceea ce privește rețeaua de magazine Agroland MEGA, acestea reprezintă principalul motor pentru creșterea veniturilor și profiturilor în următorii ani. Prin urmare, avem în vedere ca până la finalul anului 2022 să ajungem la 30 de astfel de magazine, dublu față de câte avem deschise în prezent.
De asemenea, estimăm că în 2023 aceste magazine vor realiza vânzări de minimum 100 milioane de lei și vor avea o contribuție la EBIDTA de minimum 10 milioane de lei. În paralel cu deschiderea de noi magazine Agroland MEGA, avem în plan continuarea extinderii platformei Avicola Mihăilești și modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș”, a afirmat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Fondul SevenX Ventures a cumpărat 3% din acţiunile companiei în prima etapă a majorării de capital
În cadrul primei etape a operațiunii de majorare a capitalului social, SevenX Ventures, un vehicul de investiții deținut de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, a achiziționat o participație de 3% în Agroland – 1.553.720 de acțiuni. În urma acestei tranzacții, Leonard Leca se va implica în Agroland și va fi totodată propus pentru o poziție în cadrul Consiliului Administrativ ce urmează să fie numit în cadrul AGA din aprilie 2022.
În cadrul AGEA din aprilie 2021, compania a aprobat majorarea capitalului social prin emiterea a 4.708.236 de acțiuni noi. Operațiunea a fost desfășurată în două etape, la finalul lui 2021 și începutul anului 2022. În prima etapă, care a avut loc în perioada 15 decembrie 2021 și 13 ianuarie 2022, acționarii existenți au avut posibilitatea de a cumpăra acțiuni AG nou emise pe baza drepturilor de preferință AGR01.
La finalizarea acestei etape, investitorii au subscris un total de 3.990.956 de acțiuni din totalul disponibil, reprezentând 84,77% din emisiunea totală, iar compania a atras 12,3 milioane de lei. Acțiunile au avut o valoare nominală de 0,1 lei și au fost oferite la un preț de 3,07 lei/acțiune.
Restul de 717.280 acțiuni rămase nesubscrise au fost oferite în cadrul unui plasament privat intermediat de TradeVille și programat să aibă loc în perioada 17.01.2022 și 31.01.2022. Prețul unei acțiuni în cadrul acestei etape a fost de 3,3 lei. Având în vedere interesul ridicat, plasamentul a fost închis anticipat încă din prima zi, investitorii care au participat primind acțiuni cu alocare „pro rata”, cu indicele de alocare 0,4181. În urma celei de-a doua etape, compania a atras 2,4 milioane de lei.
Avicola Mihăilești mărește producția de pui
Sumele atrase în cadrul operațiunii de majorare a capitalului social vor sprijini compania, în principal, pentru dezvoltarea rețelei de magazine Agroland MEGA, extinderea platformei Avicola Mihăilești prin mărirea capacității de producție a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubație pe lună și creșterea capacității de producție ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. O altă parte a capitalului atras va fi utilizată pentru modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș.
Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de peste 170 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.
Agroland a atras capital pentru continuarea dezvoltării liniilor de afaceri
Agroland Business System a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 200 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi.
Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.