PepsiCo investește peste 30 mil. dolari pentru 40 de proiecte agricole prin „Acceleratorul de Rezultate Pozitive în Agricultură”, până în 2028.
PepsiCo a anunțat cel de-al treilea an al programului său global pentru agricultură, Positive Agriculture Outcomes (PAO) Accelerator, prin susținerea a opt noi proiecte de inovare în nouă țări. Investiția continuă a PepsiCo are ca scop abordarea unora dintre cele mai urgente provocări cu care se confruntă agricultura în prezent, avansând în același timp agenda pep+ (PepsiCo Positive) a companiei.
Acceleratorul PAO al PepsiCo oferă comunităților agricole locale co-investiții pentru a accelera proiecte de agricultură pozitivă diversificate și orientate spre rezultate, precum și finanțare pentru start-up-uri din domeniul ag-tech care oferă produse sau tehnologii dovedite cu potențial de extindere.
Inovațiile din acest an vor consolida reziliența prin analize legate de climă, vor îmbunătăți sănătatea solului și vor crește rezistența la schimbările climatice a fermelor – implicând fermieri din Australia, Columbia, Egipt, India, Irak, Pakistan, Polonia, România și Regatul Unit.
„Nu putem stimula schimbarea sistemică de unii singuri, iar acceleratorul nostru PAO continuă să ofere un cadru în care comunitățile agricole pot prezenta idei și oportunități și pot primi finanțarea necesară pentru a lansa inovații promițătoare”, a spus Margaret Henry, vicepreședinte pentru agricultură durabilă și regeneratoare la PepsiCo.
Proiectul plata cu cardul la piață se extinde ȋn nouă orașe
„Cu această ultimă rundă de proiecte, nu numai că încurajăm această rețea puternică de inovatori de pe terenurile agricole din întreaga lume, dar ne apropiem tot mai mult de realizarea unui viitor mai regenerativ, cu perspectiva fermierilor în prim-plan”, a completat Margaret Henry.
Printre proiectele din 2023 se numără și un proiect cu fermierii australieni de cultivare a cerealelor pentru a testa și valida practicile de administrare a sănătății solului pentru a contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul fermei. În Columbia, finanțarea va sprijini creșterea calității și a randamentului culturilor de cartofi prin instalarea unor sisteme de irigare prin aspersiune care vor reduce, de asemenea, consumul de apă.
Și, în colaborare cu 3Keel, o firmă de inovare peisagistică cu sediul în Regatul Unit, finanțarea va contribui la stabilirea de legături între organizațiile din Europa interesate să sprijine soluțiile de regenerare și administratorii locali de terenuri agricole care pot obține rezultate măsurabile și sustenabile.
De la lansarea sa în 2021, acceleratorul PAO a sprijinit proiecte variate – de la adoptarea unor sisteme de irigații eficiente ca răspuns la creșterea secetei, la dezvoltarea de cuptoare pentru a transforma deșeurile agricole în îngrășăminte, la îmbunătățirea sănătății solului și multe altele.
În localitatea Păulești, Prahova, s-a deschis Piața Artizante
Ca parte a transformării pep+, agenda PepsiCo privind agricultura pozitivă acordă prioritate investițiilor, inovației și colaborării solide cu partenerii noștri din agricultură pentru a avea un impact în întreaga lume.
Rezultatele scalabile și investițiile continue în inovația agricolă prin intermediul acceleratorului PAO al PepsiCo continuă să sprijine obiectivul companiei de a răspândi adoptarea practicilor agricole regenerative pe 7 milioane de hectare până în 2030, de a îmbunătăți mijloacele de trai a peste 250.000 de persoane din lanțul său de aprovizionare agricolă și de a obține în mod sustenabil 100% din ingredientele sale cheie.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 86 miliarde dolari în 2022, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.
Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.