Pasajul Domnești, primul de tip giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei, va fi deschis pe 15 noiembrie și va face legătura cu Prelungirea Ghencea. Pentru siguranța traficului a început testarea suprastructurii și a iluminatului public, a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Pasajul are 536 m lungime și este al doilea dintre cele cinci aflate în construcţie pe Centura Capitalei care va fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoșoaia. Investiția totală se ridică la 91,5 de milioane de lei.
”Pentru pasajul Domnești a început numărătoarea inversă până la momentul în care va fi dat în trafic și se realizează astfel testele finale și ultimele pregătiri. În cursul serii trecute, s-a efectuat testarea sistemului de iluminat public în toate zonele pasajului, rampe și girația suspendată, unde au fost montați în total 256 stâlpi”, a spus Ionel Scrioșteanu.
Conform acestuia, sistemul de iluminat public este dotat cu telegestiune, ce permite reglarea intensității luminii în funcție de trafic și cu lămpi LED, care vor consuma în total maximum 22 kw/h.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a adăugat că au început şi testele de încercare a suprastructurii pasajului, care reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmăreşte determinarea comportamentului real al structurii prin încercare.
Încercarea pasajului se desfăşoară în două etape:
- încercare statică, prin intermediul unui convoi de vehicule de mare tonaj, a câte 28 tone fiecare. Poziţionarea camioanelor s-a făcut în așa fel încât să se realizeze echivalentul a 85% din încărcarile frecvente din normele Eurocode, iar pentru o interpretare cât mai corectă a rezultatelor, s-a folosit un camion pe banda de circulaţie şi două camioane, aflate la o distanţă de 7 metri;
- încercare dinamică, care se realizează prin intermediul unui vehicul dispus pe centrul podului, care va rula cu o viteză constantă de 30 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.
Test cu anvelopele de iarnă Bridgestone Blizzak LM005 pentru SUV-uri
Lucrările au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problemă fusese intrarea în insolvență a constructorului principal Straco, însă șantierul și lucrările au fost preluate de subcontractorului Tracon.
Configurat sub formă de sens giratoriu, pasajul este construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea – DJ 602 şi Centura Bucureşti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.
Lucrările de artă prevăzute în proiect sunt grupate în trei mari categorii:
- pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului Bucureşti şi CF pe strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;
- pasaje pe şoseaua de centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecţia giratorie denivelată;
- intersecţie giratorie denivelată propriu-zisă.
Sunt prevăzute şi două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte şi de alta a rampei dinspre Bucureşti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea — DJ 602 şi altul la rampa dinspre Domneşti. Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecţii giratorii amplasate la baza rampelor.
În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte şi de alta a şoselei de centură două scări metalice identice. Poziţionarea acestor scări s-a făcut sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea şi DJ 602, iar la partea superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj.
Pasajul suprateran pe DJ 602 Bucureşti – Domneşti face parte din proiectul integrat de modernizare a Centurii Capitalei, care a primit, în 2019, o finanţare de peste 1 miliard de euro de la Comisia Europeană.
Pasajul Domnești – giratoriu suspendat – detalii tehnice
Lungime: 536 m
Cost: 91,5 mil lei
Constructor: STRACO GRUP SRL – SC COMNORD SRL – SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcție preluată de subcontractorul TRACON
Citiți și:
- Intrarea României în Spațiul Schengen ar putea aduce o serie de beneficii
- STB S.A. a lansat YouthTB pentru transport gratuit
- Pasagerele Bolt pot alege curse efectuate de șoferițe
- Bolt organizează un eveniment dedicat inginerilor IT
- Constatarea amiabilă se va putea încheia și electronic
- Review: Am testat un aspirator vertical „fără frontiere” de la Sharp. Nu depinde de prize, poți să aspiri și casa și mașina
Contract semnat: 2017 (lucrări reluate în august 2020)
Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare și execuție)
Finalizare posibilă (n.r.): Q4 2022
Stadiu la zi (noiembrie 2022): cca 90%
Foto: facebook.com/IrinelScriosteanu
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.