Lucrările la Podul Grant sunt în grafic dar pot fi afectate în mică măsură de condiţiile meteo, precizează Nicuşor Dan. În martie se va da drumul la circulaţie.
Așadar, indiferent de condițiile meteorologice, zilele acestea se execută lucrări de armare și cofrare a cuvei aferente infrastructurii de tramvai, precum și reparații la grinzile și parapetele de pe pasajul principal. Totodată, se efectuează lucrări de consolidare și reparație la structura de rezistență a pasajului.
„Suntem în graficul pe care ni l-am asumat. Am spus că în martie o să dăm drumul la circulaţia pe pod şi o să rămână lucrări de consolidare la picioarele podului, care nu afectează circulaţia. Suntem în acest grafic. Am primit poze chiar azi de la lucrările de acolo.
S-a decopertat tot, s-a dus la nivel betonul care trebuie să fie sub hidroizolaţie. S-a pus hidroizolaţia sub linia de tramvai şi se lucrează la cuva liniei de tramvai şi la părţile exterioare, care sunt mai simple.
Deci, pe lucrările la Podul Grant suntem în graficul pe care l-am asumat. O noutate este că de mâine va circula tramvaiul 25, pe Bulevardul Timişoara. Până acum era un autobuz, pentru că am lucrat la termie – era risc mare de avarii. Tramvaiul 25 o să mai ia din presiune, pentru că e un tramvai care circulă bine”, spune Nicuşor Dan.
Citiți și:
- Linia 783, înlocuită cu Linia 100. Iată stațiile spre Aeroportul Otopeni
- Bozankaya a lansat primul metrou fără conductor
- Autobuzul amfibiu Frog Bus va transporta români în Bulgaria pe Dunăre
Primarul general a apreciat că lucrările vor fi „într-o mică măsură” afectate de evoluţia vremii, reamintind că nu pot fi realizate anumite operaţiuni sub temperatura de zero grade şi nici atunci când plouă sau ninge. Pe de altă parte, edilul general a estimat că aceste perioade vor dura doar câteva zile.
„Termenul de martie nu este pus în discuţie”, a adăugat edilul. La mijlocul lunii octombrie, Nicuşor Dan declara că lucrările de la Podul Grant cel mai probabil vor fi finalizate în luna martie a anului viitor.
Când și cum a apărut Podul Grant
Podul Grant este un pod pentru șosea și tramvai din București, inaugurat în 1982, care traversează liniile de cale ferată ce pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord.
Primul pod, inaugurat în 1909, fiind compus din patru tabliere metalice din oțel pudlat, cu deschiderea de 42 m, cu grinzi cu zăbrele calea jos, de tip Schwedler, care au fost recuperate de la podul peste râul Putna Seacă, de pe linia Buzău-Mărășești, când acestea au fost înlocuite cu altele din oțel.
Ulterior, când au fost construite cele două linii de acces în depoul București Călători, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton. În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
În forma actuală, podul unește cartierul Crângași de Strada Turda, trecând (de la Vest la Est) pe deasupra căii Giulești, căii ferate spre Gara de Nord și căii Griviței. Podul are opt bretele de acces pentru cele două străzi care trec pe sub el. Pe pod circulă linia de tramvai 41 care este prima linie de metrou ușor din București.
Citiți și:
- Automecanica Medias a dezvoltat primul autobuz electric românesc
- Bozankaya a lansat primul metrou fără conductor
- TOP 15 cele mai ieftine mașini electrice din România
Numele podului vine de la Effingham Grant (1820–1892), secretar al consulatului Regatului Unit la București în prima jumătate a secolului al XIX-lea. După falimentul fabricii sale „Fonderia de la Belvedere”, Grant a fost nevoit să vândă statului o parte din terenurile moștenite de la boierii Golești (Grant fiind căsătorit cu nepoata marelui logofăt Dinicu Golescu). Restul proprietății a fost parcelat de Grant, terenurile fiind vândute lucrătorilor de la CFR.
Podul Grant reprezintă unul din simbolurile clubului de fotbal Rapid București, al cărui stadion este plasat lângă una din bretelele de acces.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.