Pasajul Olteniței – Popești Leordeni, cel mai mare de pe Centura București, va fi deschis în luna aprilie 2023, conform constructorului italian Itinera SPA. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 m și se termină cu un sens giratoriu pe direcţia Bucureşti şi aproximativ 650 m cu sens giratoriu pe direcţia Olteniţa.
În vara acestui an, Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, estima că traficul va fi deschis până la finalul lui 2022, invocând graficul de lucrări asumat de constructor.
„Conform graficului de execuție a lucrărilor asumat de către constructor, vom da în trafic acest pasaj până la sfârșitul lunii aprilie 2023”, argumentază Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Construcția face parte din contractul de ”Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2, km. 23+600 și A1, km. 55+520 – Lot 1: Amenajare nod rutier DN CB – DN 4 (Oltenița) km. 29+500 – km. 33+190”.
În luna iunie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Itinera SPA au semnat contractul pentru construcţia pasajului, în valoare de 169,5 milioane de euro, fără TVA. Durata contractului este de 150 luni începând de la data atribuirii contractului, din care: 6 luni proiectare, 24 luni execuţie, 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare). Așadar, pasajul ar fi trebuit finalizat la finalul lui 2021 – începutul lui 2022 dar între timp, a venit pandemia.
Cum arată noua stație de metrou din București
Amenajarea nodului este denivelată şi presupune construcţia unui sens giratoriu suspendat, care va rezolva toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 29+500 şi se termina la km 33+190 pe centura existent şi include şi sensul giratoriu de la km 35+450.
Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcţia Bucureşti) şi aproximativ 650 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcţia Olteniţa).
Până acum au fost finalizate următoarele lucrări la pasajul Olteniței – Popești Leordeni, precum și lucrări de drum și consolidări:
- așternerea primului strat de asfalt (stratul de bază) aferent rampei de coborâre spre Berceni, rampei de urcare spre Glina și rampei de acces Bucuresti. Pe rampa de coborâre spre Glina, a fost executat și stratul de uzură;
- turnarea tuturor etapelor plăcii de suprabetonare aferente inelului central și rampelor, precum și montarea tuturor liselor prefabricate;
- execuția hidroizolației pasajului și protecția acesteia pe o suprafață de aproximativ 80% din suprafața totală;
- montarea stâlpilor și liselor pentru parapetele de siguranță de tip H4b în zona rampelor de acces ale pasajului și pe inelul central, exceptând zona rosturilor de dilatație;
- armarea, cofrarea și betonarea elementelor de coronament și montarea liselor prefabricate aferente rampei de acces Oltenita;
- așternerea primului strat de asfalt pe Centura București, între km 29+500 și km 31+190;
- realizarea integrală a lărgirii și așternerea primului strat de asfalt pentru partea stângă a Centurii București;
- așternerea celui de-al doilea strat de asfalt pe toată lățimea pe sectorul cuprins între km 31+180 și km 33+190 al Centurii București;
- executarea fundației adâncite de parapet și începerea montării acestuia pe sectorul cuprins între km 30+540 și km 33+190 al Centurii București (partea dreaptă);
- executarea stratului de formă și fundației de balast pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 0+460 al DN4 (partea stângă), precum și așternerea primului strat de asfalt pe aproximativ 50% din girația dinspre Popești-Leordeni;
- executarea în proporție de 70% a trotuarului aferent Centurii București (partea stângă) și continuarea lucrărilor necesare acceselor la proprietăți;
- executarea gropilor de lansare/ieșire necesare subtraversării CF și CB și continuarea lucrărilor la rețeaua de canalizare pluvială;
- aprovizionarea cu cele 3 separatoare de hidrocarburi cu capacitate de aproximativ 130.000 litri fiecare și cu cele 6 pompe cu care va fi echipat bazinul de retenție.
Citiți și:
- Ford Ranger devine disponibil în echiparea Platinum în 2023
- DSV Road: Cele mai multe companii preferă transportul de tip grupaj
- Cum arată CryptoDATA Momentum, prima mașină electrică românească
- Importanța instrumentelor online pentru retailul auto
- OMV Petrom începe producția de AdBlue
- Cefin Trucks a depășit pragul de 3.000 de camioane Ford Trucks livrate în România
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.