O nouă propunere a ministrului interimar al Mediului, Barna Tanczos: românii cu mașini mai vechi de 15 ani ar trebui să primească bani din partea statului pentru a le scoate din circulație.
Oficialul spune că, în același timp, beneficiarii trebuie să se angajeze că nu vor mai cumpăra sau înmatricula mașini mai vechi de 15 ani. Cu toate acestea, românii nu vor obligați să cumpere alte mașini noi precum în cazul programului Rabla.
De asemenea, ministrul Mediului propune majorarea taxelor locale în cazul mașinilor vechi și poluante, astfel încât România să-și “întinerească” parcul auto național.
România s-a angajat să reducă numărul de mașini mai vechi de 15 ani prin Planul Național de Redresare și Reziliență, cel care asigură fonduri europene de zeci de miliarde pentru proiecte în diferite domenii.
„În PNRR, România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă. În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi”, a declarat Tanczos Barna.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. Ea a suferit numeroase modificări până în 2012 când taxa a fost suspendată până la finalul aceluiași an, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Citiți și:
- Barierele din parcări ar putea fi deschise de pe telefonul mobil
- Centrul Bosch Cluj testează soluții pentru mașini automatizate
- De ce vehiculele electrice nu pot fi adoptate mai repede
- Mașina electrică Ora Cat 01 ajunge în Europa. Iată prețul
- Primele 1.000 de Dacia Spring au fost livrate în România
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii.
Toyota bZ4X, un SUV electric cu o autonomie de 500 km
Românii au achitat timp de zece ani taxa auto sub mai multe denumiri: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule (ianuarie 2007 – 30 iunie 2008), taxa pe poluare pentru autovehicule (1 iulie 2008 – 12 ianuarie 2012), taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (13 ianuarie 2012 – 14 martie 2013), timbrul de mediu pentru autovehicule (15 martie 2013 – 31 ianuarie 2017).
Foto: jwvein from Pixabay
Urmărește-ne pe Facebook, Twitter și LinkedIn