O nouă licitație va avea loc pentru lucrări de dublare parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Astfel, CFR va reduce timpul de așteptare al călătorilor, care merg cu trenul la Aeroportul Otopeni, de la 40 de minute la 30 de minute, scrie Oficiul de Știri.
Pe linia CFR Gara de Nord – Aeroport Otopeni circulă 72 de trenuri CFR Călători și TransFeroviar Călători.
Lucrările CFR vor dura 7 luni
„Scopul proiectului constă în creșterea capacității de circulație a trenurilor prin dublarea parțială a liniei ferate dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni, prin introducerea a două noi aparate de cale și prin operaționalizarea sistemului de semnalizare.
Vreau să reducem intervalul de circulație a trenurilor spre aeroport de la 40 de minute la 30 de minute, astfel încât prima linie de tren metropolitan din România să capete o atractivitate suplimentară, iar această investiție vine să sprijine acest lucru și să ofere, totodată, predictibilitate suplimentară, asigurând respectarea cu strictețe a programului de transport”, spune Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.
Citiți și:
- ATP Trucks a produs 250 de vehicule comerciale la Baia Mare
- Automecanica Medias a dezvoltat primul autobuz electric românesc
- VW prezintă conceptul noului camper van California
Lucrările pentru linia de Metrou Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni vor începe până la sfârșitul anului, iar termenul pe care îl promite Metrorex pentru punerea în circulație a Magistralei M6 este sfârșitul anului 2027.
CFR Călători achiziționează primele trenuri noi în ultimii 20 de ani
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a finalizat procedura de evaluare tehnică și financiară a ofertei înaintată de operatorul feroviar CFR Călători. Este prima procedură din România de licitare a unui contract de servicii publice în domeniul transportului feroviar de călători.
Demersul are o dublă importanță: marchează începutul oficial al tranziției către o piață a serviciilor publice feroviare de călători gestionată integral prin proceduri competitive, în linie cu reglementările naționale și europene în domeniu și stabilește operatorul primelor trenuri noi ale României achiziționate în ultimii 20 de ani, ceea ce va permite exploatarea adecvată chiar din prima zi.
Citiți și:
- CFR Călători informează despre noul Mers al Trenurilor
- Noi oportunități pentru călătorii STB prin aplicația 24pay
- Camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 pentru distanțe lungi
Serviciile din acest prim contract vor acoperi rute magistrale electrificate din sudul și centrul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc Constanța, București, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reșita (prin nodul Caransebeș), Timișoara și Târgu Jiu.