Instrumentele online de cercetare pentru retailul auto reprezintă în momentul de față o parte esențială și în creștere a procesului de achiziție. Un procent de 66% dintre toți cumpărătorii de automobile folosesc instrumente online pentru a cerceta oferta înainte de achiziție (65% din Gen Z, 69% din mileniali, 66% din Gen X și 60% din baby boomeri), arată studiul EY.
Viitorul reprezentanțelor auto va avea nevoie de o reproiectare digitală, pe măsură ce generațiile următoare se vor muta din ce în ce mai mult online, atunci când vine vorba de achiziționarea de vehicule.
37% din Gen Z ar prefera să cumpere o mașină online
Conform informațiilor din retail rezultate din cel mai recent studiu EY Mobility Consumer Index (MCI), care a chestionat 13.000 de cumpărători de automobile din 18 țări, 37% dintre respondenții din Generația Z ar prefera să își cumpere vehiculul online. Doar 13% dintre baby-boomeri spun același lucru, iar procentul crește pentru fiecare generație, cu 20% pentru Generația X și 28% pentru mileniali.
„Odată cu accelerarea tendinței de achiziție online, observăm și schimbări în comportamentul clienților care țin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, mașini sau case. Achiziția unei mașini implică mai multe etape, uneori împletind experiențele fizice cu cele online.
Așteptarea de a avea experiențe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine normă (acces omniprezent la date, la varianta digitală al mașinii și, în curând, plimbări cu mașina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generației Z vor fi câștigătorii în noua arenă auto”, spune Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România.
66% din toate grupele de vârstă folosesc instrumente online pentru retailul auto
În timp ce datele arată în continuare că mai mult de jumătate dintre cumpărători (57%) intenționează să își cumpere următoarea mașină de la un dealer, consumatorii sunt din ce în ce mai deschiși la utilizarea unor instrumente digitale rapide și convenabile pentru cel puțin o parte din procesul de achiziție.
63% dintre cumpărătorii de vehicule electrice (EV) spun că ar fi interesați să rezerve online un test drive și să calculeze prețul unei mașini noi (61%), de exemplu, în timp ce 52% ar folosi un configurator online pentru a explora specificațiile unei mașini.
OMV Petrom începe producția de AdBlue
EY este o firmă de servicii profesionale la nivel global cu 365.399 de angajați. Deține peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 45,4 miliarde de USD, în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2022.
Prezentă în România din anul 1992 cu peste 900 de angajați din România și Republica Moldova, compania furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Birourile se află în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year.