Primăria Sectorului 5 începe procedurile pentru realizarea magistralei de metrou M7, între Piața Unirii și Bragadiru.
Primăria Sectorului 5 își asumă inițiativa de a contribui activ la dezvoltarea urbană durabilă a Municipiului București, prin realizarea Magistralei de metrou M7 Voluntari – Bragadiru.
Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, a anunțat că acest proiect esențial va cuprinde 15 stații pe o lungime de 13 km între Piața Unirii și Bragadiru și va aduce numeroase beneficii comunității noastre: reducerea poluării, economii prin decongestionarea traficului rutier, reducerea accidentelor și îmbunătățirea sănătății populației.
Stațiile incluse în acest proiect sunt: Piața Unirii 3, Regina Maria, George Coșbuc, Tudor Vladimirescu, Mihail Sebastian, Piața Rahova, Mărgeanului, Antiaeriană, Autogara Rahova, Albeni, Șoseaua Alexandriei, Independenței 1877, Linia de centură Bragadiru, Dumbravei și Bragadiru.
„Prin asocierea cu Ministerul Transporturilor, Metrorex și Consiliul Local Sector 5, ne-am angajat să lansăm în această săptămână procedura de achiziție pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al acestui proiect”, precizează reprezentanții Primăriei Sectorului 5.
Magistrala M7 va oferi un transport public sigur, confortabil și modern, dotat cu tehnologii de ultimă generație. Prin acest proiect, se dorește facilitarea mobilității urbane, să promovarea utilizării transportului în comun în locul celui privat și să sprijinirea dezvoltării economice viitoare.
În conformitate cu angajamentele la nivel european, acest proiect va contribui la reducerea emisiilor de carbon și la creșterea coeziunii sociale și economice.
Magistrala 7 (M7) Voluntari (Colentina) – Bragadiru (Rahova)
Magistrala M7 este o linie planificată, care trebuia să aibă 30 de stații și o lungime maximă de cca. 25 km. M7 are scopul de a prelua traficul pe direcția NE-SV, oferind acces către centrul orașului pentru două din cele mai populate zone ale orașului, dar și pentru noile zone rezidențiale de la marginea Bucureștiului.
În PMUD au fost identificate 2 trasee posibile, cu lungimi și costuri diferite: Bragadiru-Voluntari și Depoul Alexandria-Colentina. Întreaga rețea comercială a metroului bucureștean este subterană, cu excepția unei porțiuni foarte scurte între stațiile Dimitrie Leonida → Berceni → Tudor Arghezi la unul din capetele Magistralei M2.
Rețeaua de contact este de 750V CC (intervalul admis fiind 600-950 V), alimentarea făcându-se prin a treia șină (în trafic) sau prin pantografe (în depouri). Viteza maximă este de 80 km/h, pe șine cu ecartament de 1432 mm și o rază minimă a curbelor de 100 m.
Peroanele stațiilor au o lungime de 120 m și o înălțime de 1,1 m. Din anul 2014 există facilități pentru persoanele cu dizabilități în aproape toate stațiile. Stațiile de pe magistralele M3 și M4 sunt dotate cu sisteme de informare a călătorilor cu privire la ora de sosire a următorului tren, iar celelalte magistrale au cronometre ce afișează timpul trecut de la trecerea ultimului tren.
Ziua Porților Deschise. Ce se află în culisele Metrorex
Rețeaua este deservită de 6 depouri, două pe M1 (Ciurel și Pantelimon), unul pe M2, construit pe 2 nivele (Berceni), unul pe M3 (Militari), unul pe M4 (Străulești) unul pe M5 (Valea Ialomiței). În plus, mai există și alte zone de garare, printre care la Gara de Nord, Eroilor și diverse remize ale unor stații.
Metrorex este o companie românească care operează infrastructura de metrou din București. Compania are în exploatare 54 de trenuri care acoperă un număr de 63 de stații de metrou.
Metroul bucureștean a fost construit în anii 1970 de către Întreprinderea „Metroul” București, deschisă pe 16 noiembrie 1979 sub administrarea Întreprinderii de Exploatare a Metroului. Rețeaua s-a dezvoltat rapid până în 1989, după care schimbările politice au dus la oprirea aproape totală a creșterii.
„Metroul” a fost divizată în cinci companii distincte, iar întreprinderea de exploatare a fost transformată pe rând în regie și apoi în societate comercială. Metrorex este deținută integral de Statul Român prin Ministerul Transporturilor, cel care asigură și subvenția ce acoperă aproximativ jumătate din veniturile companiei.
Strategia de dezvoltare a companiei în perioada 2007-2030 este de a extinde rețeaua de metrouri la 150 km, printr-o investiție estimată la 6,5 mld. euro.