Compania chineză BYD prezintă tehnologia care permite unei mașini electrice să ruleze fără o roată sau pe pană, folosind sistemul de suspensie pentru a ridica zona respectivă. Astfel, mașinile electrice dotate cu această tehnologie vor putea rula cu o roată defectă.
Descoperirea BYD a fost posibilă datorită electrificării, care a adus schimbări în arhitectura vehiculului. DiSus-X, prezentat pe modelul electric cu 1000 de CP, este cel mai avansat sistem de control al amortizării vehiculelor din lume.
Sistemul BYD DiSus de control al amortizării face vehiculul agil în majoritatea situațiilor de conducere, minimizând riscul de răsturnare și reducând deplasarea ocupanților în timpul virajelor de mare viteză, accelerației puternice sau frânarii de urgență.
VIDEO: BYD YangWang U9 EV primul supercar care poate rula fără o roată
Sistemul BYD DiSus poate proteja vehiculul de zgârieturi și deteriorări în diferite condiții de drum, inclusiv zăpadă, noroi și apă.
Spre deosebire de soluțiile care se concentrează pe îmbunătățirea unei singure componente, BYD oferă o soluție pentru controlul mișcării verticale.
Sistemul oferă control în dinamica caroseriei, punând bazele dezvoltării sistemelor avansate de asistență a șoferului (ADAS).
BYD DiSus
Sistemul BYD DiSus este împărțit în trei categorii:
- sistemul inteligent de control al amortizării (DiSus-C),
- sistemul inteligent de control al amortizării pneumatice (DiSus-A)
- sistemul inteligent de control hidraulic al amortizării (DiSus-P).
Sistemul DiSus-P va echipa anul acesta modelul YangWang U8, iar DiSus-A modelul Denza N7.
DiSus-C ajustează amortizarea controlând electrovalva amortizorului, iar sistemul aduce o îmbunătățire semnificativă a confortului la rulare în comparație cu suspensia tradițională. Sistemul poate primi mii de intrări de semnal pe secundă, iar centrul de calcul inteligent DiSus are timpi de procesare la fel de rapizi – microsecunde, permițând reglarea rapidă a amortizorului.
DiSus-A este oarecum similar cu suspensia pneumatică, cu o reglare a suspensiei de până la 150 mm.
DiSus-P este primul sistem hidraulic inteligent de control al amortizării din lume.
Sistemul poate controla admisia de ulei a amortizorului, supapa de reglare a amortizării și supapa de reglare a rigidității pentru a realiza reglarea dinamică a controlului amortizării.
Suspensia DiSus-P are o cursă reglabilă de până la 200 mm și poate ridica toate cele 4 roți simultan sau doar o singură roată.
În mod normal, DiSus-P se află la primul nivel de rigiditate pentru a oferi o călătorie confortabilă. Însă, atunci când vehiculul se află într-o accelerare puternică / decelerare bruscă, intră într-un viraj cu viteză mare DiSus-P poate oferi o creștere instantanee de 200% a rigidității pentru a permite vehiculului să obțină performanțe bune de manevrabilitate.
Citiți și:
- Modificări în Codul Rutier. Ar putea fi permisă depășirea pe linie continuă în anumite condiții
- Tarife și program parcare cu plată în București
- În România, 6 mașini din 100 produc accidente
- A fost lansat un serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile
- Ce tarife are rețeaua de încărcare EVconnect, care va avea 500 de stații publice electrice în 2023
- Cum arată CryptoDATA Momentum, prima mașină electrică românească
Compania BYD își propune să vândă cel puțin 3 milioane de vehicule în 2023 și să devină cel mai mare producător auto din China până la sfârșitul anului.
BYD Co. Ltd. este o companie chineză cu sediul în Shenzhen, Guangdong, fondată de Wang Chuanfu în 1995. Compania are două filiale, BYD Automobile și BYD Electronic.
BYD este un producător de automobile: mașini electrice și hibride, autobuze, camioane etc., biciclete cu baterie, stivuitoare, panouri solare și baterii reîncărcabile (baterii pentru telefoane mobile, baterii pentru vehicule electrice.
Sursa: EVmarket
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.