Metrou Cluj: Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spune că lucrările de proiectare a metroului din Cluj-Napoca încep pe 1 septembrie 2023. Metroul ar trebui să fie funcțional până în 2031, când ar urma să fie finalizate toate cele 19 stații.
„Ordinul de începere a lucrărilor este 1 septembrie, conform solicitării adresate de către constructor. Următorul termen este 1 septembrie, după care urmează fazele din proiect. 6 luni este faza de proiectare, după care se va obține autorizația de construcție și finalizarea exproprierilor”, a spus Boc.
Populație Cluj – câți români trăiesc în „Inima Transilvaniei”
Metroul din Cluj va fi construit în 7 ani. Valoarea totală estimată depășește 9 miliarde de lei, fără TVA. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.
Metroul din Cluj va fi de două ori mai scurt decât cel din Capitală. Fiecare garnitură de metrou va avea 3 vagoane cu o lungime totală de 51 m și o capacitate de până la 540 de călători.
Metrou Cluj: Câte stații va avea metroul din Cluj
Metroul din Cluj-Napoca va avea 19 de stații pe o distanță de 21 de kilometri și vor face legătură între vestul și estul Clujului.
Traseul metroului va începe din zona localității Florești, iar în zona centrală se bifurcă și o linie ajunge în nord-estul orașului iar cealaltă în sud-est.
Untold a epuizat abonamentele. Cum mai pot fi cumpărate bilete
În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026.
În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 de trenuri/oră și sens) și un depou suprateran.
Cluj Napoca este al doilea oraș din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulație pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – București (șosea cu 6 benzi)”, se arată în proiect.