Dacia a dezvăluit noua Dacia Spring, care adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație Duster. Modelul beneficiază acum de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate.
Noul design al modelului Dacia Spring se remarcă prin impresia de soliditate și robustețe susținută de volumele bine structurate și de liniile simple, curate, clar definite, precum cele ale capotei profilate.
Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate.
Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generații Duster, este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate.
Modernitatea designului noului Spring este subliniată de autocolante, care evocă structura unui oraș, amplasate pe barele de protecție față și spate, disponibile pe echiparea Extreme. Jantele de 15”, disponibile în standard pe versiunile cu motor de 65 CP, contribuie la aspectul robust al noului model.
Noul Spring ilustrează ingeniozitatea specifică mărcii Dacia. Astfel, protecțiile laterale din partea inferioară a portierelor sunt ușoare, ușor de instalat și ușor de înlocuit. Elementele din crom și barele de pavilion au fost eliminate.
Noul Spring este disponibil într-o gamă de 6 nuanțe, inclusiv noul Beige Safari și Brick Red.
Interior digital
Planșa de bord este complet nouă și integrează o nouă gamă de ecrane digitale. Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, situat în spatele noului volan reglabil pe înălțime, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare.
Tehnologii noi de asistență pentru Dacia Spring
Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2):
- frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor),
- recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale,
- asistență la parcarea cu spatele,
- semnal pentru oprirea de urgență,
- alertă la schimbarea benzii de circulație,
- asistență la menținerea benzii de circulație,
- sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).
Dacia introduce butonul „My Safety” care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.
Specificații noul Spring
Cu o greutate de 984 kg în echiparea superioară Extreme, Dacia Spring este singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puțin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%) în comparație cu generația anterioară, în condițiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță), precum și a îmbunătățirii finisajului și a echipamentelor standard.
Greutatea redusă îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menținând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.
Bateria compactă de 26,8 kWh oferă o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs). Autonomia este suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi.
Frânare regenerativă. Pentru a optimiza și mai mult autonomia, noua Dacia Spring este echipată pentru prima dată cu un sistem de frânare regenerativă care este activat prin selectarea poziției „B” a noului selector de viteze.
Citiți și:
- Ce plan are statul pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani
- Certificatul RAR Auto Pass: Preț și alte informații esențiale
- Tesla anunță o mașină electrică accesibilă ca preț
Încărcare ușoară și rapidă. Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.
Noul Spring dispune acum de un încărcător V2L bidirecțional, astfel încât să poată fi folosit ca sursă de energie pentru alimentarea dispozitivelor electrice. Un adaptor specific care se conectează la conectorul de încărcare al automobilului, situat sub grila față, acționează ca o priză tradițională de 220V/16A.