Deschiderea traficului pe Podul peste Dunăre de la Brăila are ca dată oficială ziua de 27 iunie, „plus sau minus câteva zile”, când va fi deschis pe relația scurtă, conform anunțului făcut de Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor.
Data a fost asumată de către constructorul din Italia iar pentru a pune presiune pe acesta, Sorin Grindeanu a spus: „Trimit scrisoare omologului din Italia să vină la inaugurare”.
Anunțul a venit după ce recent, Ministrul Transporturilor a avut o discuție cu constructorul italian WeBuild (fostul Astaldi) și acesta s-a angajat ferm să inaugureze traficul pe Podul peste Dunăre de la Brăila în această vară.
În ce stadiu se află lucrările pentru Podul de la Brăila
Traficul va fi deschis pe relația parțială, cu descărcarea în județul Tulcea inițial pe drumul până la Măcin, ulterior urmând ca varianta până la Jijila să fie gata până la finalul anului.
VIDEO – Podul peste Dunăre de la Brăila
La finalul lunii martie pe pod au demarat lucrările de asfaltare, iar în prezent ambele căi de circulație au fost asfaltate. După turnarea asfaltului, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod.
În paralel constructorul lucrează la realizarea drumurilor de legătură, pe relația scurtă Brăila-Măcin/Smârdan, drumuri fără de care circulația rutieră pe pod nu va putea fi deschisă.
Mai exact, circulația în luna iunie-iulie va fi deschisă pe „relația scurtă”, pe șoseaua de pe malul tulcean pe ramura scurtă până la Smârdan/Măcin, urmând ca deschiderea circulației pe restul drumului până la Jijila să se facă la final de an.
Podul peste Dunăre de la Brăila
Investiţia podului a presupus amenajarea a 23 km, dintre care 17 km sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 m, iar deschiderea centrală este de 1.120 m.
Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, precizează Compania de Drumuri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) şi două deschideri laterale respectiv, pe malul Brăila (489,6 m) şi pe malul Tulcea (364,6 m). De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. Vor fi realizate și intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje dar şi o staţie de taxare.
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor. Sunt practic cele mai înalte construcții din România (fără coșuri de fum sau antene).
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Date tehnice – Podul peste Dunăre
În cadrul Masterplanului General de Transport, podul figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, menit să conecteze nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord unde se află Delta Dunării.
După construirea sa la km 165+800 al fluviului, devine ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea acesteia în Marea Neagră.
Citiți și:
- Cum arată Podul Mare din Cișmigiu după reabilitare
- Când a fost inaugurat cel mai lung pod din Europa – Vasco da Gama
- Modificări în Codul Rutier. Ar putea fi permisă depășirea pe linie continuă în anumite condiții
- În România, 6 mașini din 100 produc accidente
- A fost lansat un serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile
- Ce tarife are rețeaua de încărcare EVconnect, care va avea 500 de stații publice electrice în 2023
Date tehnice:
- Lungime: Pod + Drum Brăila – Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)
- Valoare: 1,99 mld lei (fără TVA)
- Constructor: We Build (fost Astaldi – Italia) – IHI Infrastructure System (Japonia)
- Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)
- Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)
- Stadiu fizic – întreg proiectul (aprilie 2023): pod – 90% / drumuri – 70%
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.