Cupra Born, model electric fabricat în Germania, la Zwickau, este disponibil pe piața din România, cu livrare din stoc. Este o mașină electrică care emană sportivitate din orice unghi și are și un preț foarte bun prin Rabla Plus începând de la sub 27.000 euro cu TVA.
Modelul electric Cupra Born este un automobil fabricat pe platforma MEB a Grupului Volkswagen. Este o mașină electrică spațioasă de familie din segmentul C, cu un ampatament de 2.765 mm.
Ce preț are Cupra Born prin Rabla Plus 2023
Așa cum ne-au obișnuit importatorii auto, la lansare orice model nou are un preț mai mic și livrare din stoc. De aceea, până la 31.10.2023, în limita stocului disponibil, persoanele fizice pot cumpăra o Cupra Born 58 kWh (capacitatea netă a bateriei) la un preț de pornire sub 27.000 euro cu TVA prin Rabla Plus. Evident, dacă unele modele din stoc au anumite dotări în plus, prețul mai crește puțin.
Prețul include prima Rabla Plus pentru casarea a două rable mai vechi de 15 ani sau cu normă EURO3 sau mai mică și un discount acțiune comercială de 5000 euro. Astfel, față de prețul de listă, reducerea este de peste 16.000 de euro.
Este un preț foarte bun pentru o mașină spațioasă, cu o autonomie reală de 440 km fără AC și de 370 km cu climatizarea pornită, așa cum au arătat informațiile de bord ale modelului testat de noi. În timp, autonomia poate crește ușor datorită update-urilor de soft care sunt gândite pentru a scădea consumul.
Exemplarul de test a fost ceva mai scump (53000 euro), întrucât are câteva dotări opționale: vopseaua Aurora Blue (1000 euro), pompă de căldură (1100 euro), sau jantele de aliaj de 20 de inch Blizzard cu anvelope 215/45 R20 (1500 euro).
Modelul electric spaniol este disponibil pentru comenzi pe piața din România, în două versiuni, cu bateria de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh):
- Born 204 CP (43.360 euro cu TVA)
- Born eBoost 231 CP (43.680 euro cu TVA).
Born eBoost 231 CP cu bateria de 82 kWh are un preț în România de 48.480 euro cu TVA si o autonomie de 540 de km WLTP.
Cu pachetul E-Boost Performance, hatchback-ul electric de 204 CP cu bateria de 62 kWh va putea avea pentru câteva secunde o putere de 231 CP. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h este posibilă în 6,6 secunde în loc de 7,3 secunde.
Un hatchback electric aparte
Din unele unghiuri, Born poate arăta mai mult ca un crossover electric decât ca un hatchback electric datorită dimensiunilor, diferitelor elemente de design și roților mari de 20 inch (215/45 R20 – jante Blizzard – 1500 euro). Aceeași impresie este oferită și de interior, unde bateriile de sub podea ridică poziția la volan a șoferului.
Structura de bază este cea a modelului electric VW ID.3. Ușile sunt aceleași, deși unele detalii vizuale dau impresia unui stâlp C reproiectat care ajută la disimularea ADN-ului comun cu Volkswagen.
Cu toate acestea, Born arată mult mai agresiv decât ID.3, de care ne aducem aminte doar dacă privim mașina din laterală. În rest, atât partea frontală, cât și cea posterioară, se remarcă printr-o agresivitate și sportivitate ieșite din comun.
Born are niște praguri mai profilate, un set de jante cu design specific, iar în partea din spate, eleronul de dimensiuni generoase, blocurile optice înguste cu semnătură luminoasă în triunghi și o bară LED care le unește pe toată lățimea mașinii îi oferă un design mai dinamic.
Dintre mașinile electrice de oraș, Cupra Born pare cel mai stilat. Exemplarul de test a fost ajutat și de culoarea deosebită Aurora Blue și de accentele de cupru prezente discret oriunde te-ai uita. Deși nuanța este o combinație între albastru și verde, pe certificatul de înmatriculare scrie „ALB”.
Interior spațios cu scaune sport
Interiorul este foarte plăcut datorită spațiului, elementelor de design, simplității și scaunelor sport. Arată bine un interior fără comenzi fizice, dar pentru șofer necesită un timp de acomodare.
Majoritatea comenzilor sunt pe ecranul central de 12 inch, inclusiv comenzile pentru climatizare. Meniul este bine structurat, grafica arată bine, iar culorile sunt ideale.
Tot pentru a elibera spațiu în zona centrală, selectorul de viteze a fost amplasat în partea dreaptă a volanului lângă afișajul digital al panoului de instrumente de 5,3 inch. Poate părea neobișnuit la început, dar este comod de utilizat.
Printre tehnologiile care fac parte din dotarea de serie a modelului spaniol sunt frânarea automată, cruise control adaptiv, menținerea benzii de rulare și sistemul de sunet e-Sound, un sistem special adaptat de Cupra care oferă o experiență acustică deosebită.
O altă tehnologie interesantă este modul adaptiv de frânare regenerativă. Mașina va încetini după cum este cazul în funcție de situația din trafic fără să folosiți sistemul cruise control. Prin urmare, veți fi foarte rar în situația de a frâna brusc.
Hatchback electric cu suspensie adaptivă
Cupra Born dispune de controlul dinamic al șasiului. Acest lucru înseamnă ca suspensiile se adaptează lin la fiecare denivelare și curbă. Este plăcut să vezi o mașină care emană sportivitate și îți oferă acest confort în loc să te zdruncine la fiecare denivelare. Suspensia adaptivă nu este în standard, amortizoarele reglabile sunt opționale.
Plecările de pe loc sunt instante, așa cum se întâmplă cu marea majoritate a electricelor. Cei 204 CP sunt furnizați roților spate de un singur motor electric amplasat în partea din spate. Accelerația până la 100 km/h se realizează în aproximativ 7 secunde. Este un timp bun pentru o mașină de aproape 1800 de kg.
Când vine vorba de încărcare, Cupra Born se poate încărca rapid cu până la 124 kW la o priză DC în 30 de minute sau în 6 ore la o priză AC cu 11 kW.
Consumul a fost foarte bun. A variat între 12,9 kWh/100 km și 18 kWh/100 km, în funcție mai mult de intensitatea climatizării, decât de situația din trafic sau de stilul de condus.
În concluzie, Cupra Born este încă o mașină electrică reușită și sperăm să vedem cât mai multe pe șosele.
Date tehnice Cupra Born 204 CP
- Autonomie reală 350 km – 440 km
- Consum real 16,6 kWh/100 km
- Capacitate baterie netă 58 kWh / 62 kWh brută
- Masă la gol 1.736 kg
- Accelerație 0–100 km/h 7,3 secunde
- Viteză maximă 160 km/h
- Preț cu TVA: 43.300 euro / model testat 53.000 euro
- Lungime 4322 mm, Lățime 1809 mm, Înălțime 1537 mm, Ampatament 2765 mm
- Volum portbagaj 385 L