Traficul rutier pe Podul Grant din București va fi închis, începând de luni, 16 octombrie, pentru lucrări de reabilitare, însă rămâne deschis tramvaielor, informează STB.
Societatea de Transport București menționează că a identificat o soluție tehnică pentru a menține deschisă circulația tramvaielor pe Podul Grant care, începând din 16 octombrie, va intra în reabilitare.
Lucrările de punere în siguranță a pasajului vor afecta traficul rutier general, pe sensul dinspre Crângași spre strada Turda, însă tramvaiele vor circula. Legătura dintre vestul și nordul Capitalei rămâne deschisă, cu ajutorul transportului public.
Citiți și:
- ATP Trucks a produs 250 de vehicule comerciale la Baia Mare
- Hödlmayr investește 5 MIL. euro în camioane noi Euro-6
- VW prezintă conceptul noului camper van California
În weekend, în noaptea de sâmbătă spre duminică, o echipă STB Infrastructură va monta un macaz, care va permite circulația tramvaielor peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ.
Lucrările vor fi terminate duminică și, începând de luni tramvaiul 41 va rămâne principala soluție de mobilitate pentru legătura cartierelor Drumul Taberei, Militari și Crângași cu zona de Nord a orașului.
Primăria Capitalei a finalizat recent de expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare.
”Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 mil. lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 mil. lei”, a spus Primarul General al Capitalei.
Ce se știe despre Podul Grant
Podul Grant este un pod care deservește atât transportul pe autostradă, cât și transportul cu trenul ușor în București, România.
A fost așa numit după Effingham Grant, consulul britanic la București la mijlocul secolului al XIX-lea. Inițial, podul a fost din oțel și a fost deschis în 1910. Între 1979 și 1982, podul vechi a fost în mare parte demolat, pentru a face loc unuia nou-nouț din beton, cu rampe de alunecare și benzi mai largi. De atunci, au fost executate o serie de proiecte de întreținere și modernizare.
Citiți și:
- Încă 100 de autobuze electrice vor circula în București
- Slovenia va avea o mașină electrică cu 2500 CP, Tushek
- Toyota a lansat cel mai scump model hybrid al brandului
Podul este situat în cartierul Giulești al Sectorului 6 din oraș. Servește ca traseu pentru calea tramvaiului (linia 41), care a fost modernizată în timp ce Traian Băsescu era primar, devenind prima linie de metrou ușor din București.
În prezent, podul leagă Piața Crângași de strada Turda, traversând vest-est peste Bulevardul Giulești, căile ferate și Bulevardul Grivița. Este unul dintre simbolurile clubului de fotbal București, stadionul acestuia fiind situat chiar lângă pod.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.