Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, care măsoară și uzura frânelor şi a anvelopelor. Standardul Euro 7 va intra în vigoare în anul 2025.
Euro 7 va impune limite mai stricte pentru particulele generate de frânele și anvelopele mașinilor. Pentru mașinile electrice a fost impusă o limită de 3 mg/km.
Pentru mașinile cu motoare termice, hibride a fost impusă o limită de 7mg/km, iar pentru vehiculele comerciale, limita este de 11mg/km.
Uniunea Europeană a introdus, pentru prima dată în anul 1992, norme de poluare referitoare la emisiile vehiculelor. Prima normă de poluare a avut denumirea de Euro 1, iar apoi s-a ajuns până la Euro 6. Acum, UE urmează să introducă Euro 7, iar noutatea este reprezentată de emisiile cauzate de frâne şi anvelope cu scopul de a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate.
Ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.
Citiți și:
- Normele Euro 7 vor scumpi prețurile mașinilor noi
- Luminile de întâlnire vor fi obligatorii ziua pe toate drumurile publice
- Ce tarife are rețeaua de încărcare EVconnect, care va avea 500 de stații publice electrice în 2023
În acest sens, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie.
Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen vor fi supuse normelor Euro 7, conform DPA.
Conform Parlamentului European, normele se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.
Regulamentul pentru omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor (Euro 7) urmărește să sprijine tranziția către o mobilitate curată și să mențină prețurile vehiculelor private și comerciale accesibile pentru cetățeni și întreprinderi.
Citiți și:
- CE propune noi standarde Euro 7 pentru reducerea emisiilor poluante
- Cum arată CryptoDATA Momentum, prima mașină electrică românească
- Tarife și program parcare cu plată în București
Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.