Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu va fi operaţional la capacitate maximă din primăvara anului 2022. Lucrările de reabilitare ale aeroportului București au durat doi ani, potrivit lui George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Aeroportul Băneasa va putea procesa peste 200 de pasageri pe oră. Un avion de pasageri va putea fi încărcat / descărcat în aproximativ o oră.
Echipamentele montate pe Aeroportul Băneasa sunt mai moderne decât cele de la Aeroportul Otopeni.
Revin zborurile pe Aeroportul Băneasa
Șeful Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti spune că aeroportul va depăși o capacitate de peste un milion de pasageri pe an până în 2024-2025, chiar dacă cea mai mare parte din zboruri vor fi business și charter.
Aeroportul Băneasa va opera zboruri exclusiv pe timpul zilei, între orele 06 00 şi 22 00.
„Pe termen lung, vrem să ajungem la o capacitate anuală de aproximativ un milion de pasageri, poate chiar mai mare, iar targetul nostru este să ne axăm pe zborurile business şi pe cele charter. Putem opera doar în intervalul orar 6 dimineaţa – 10 seara, adică doar pe anumite segmente de pasageri. Un alt obiectiv este ca acest aeroport să fie un buffer pentru Otopeni, în perioadele aglomerate, care să preia o parte din zborurile de pe Otopeni”, a mai spus şeful CNAB.
Pe termen mediu, terenurile CNAB vor fi utilizate inclusiv pentru dezvoltarea unor hangare de mici dimensiuni pentru companiile aeriene care vor face lucrări de mentenanţă şi reparaţii.
Palatul Cantacuzino a intrat în proces de restaurare
Investitile pentru aeroport depășesc 66 de milioane de lei fără TVA, valoarea decontată fiind în procent de 96%. Aeroportului Băneasa, al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional, a fost inaugurat în 1912.
Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu a fost închis curselor de linie în 2012.
CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionează Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.