Metrorex a semnat contractul pentru realizarea legăturii rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, parte din Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni. Proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 Tokyo – Aeroport Otopeni va fi realizată de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA, în baza acordului de împrumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010, cu modificările și completările ulterioare.
Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Contractul a fost atribuit prin procedura de licitație restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”.
Harta M6, Băneasa – Aeroport Otopeni
Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km și 6 stații cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și face parte din Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă”.
Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național.
Obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcțiune a Magistralei 6 de metrou
Facilitarea legăturii dintre Municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, dar și extinderea rețelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime totală construită de 14,2 km și un număr de 12 stații.
Îmbunătățirea confortului călătorilor și a eficacității traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.
Construcția liniei de metrou Otopeni va dura 4 ani
Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea următoarelor obiective generale:
- Creșterea eficienței transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran.
- Reducerea poluării (gaze de eșapament, zgomot, vibrații) prin degrevarea transportului de suprafață atât public, cât și privat, cu implicații importante asupra îmbunătățirii calității vieții din punct de vedere al condițiilor de mediu.
- Creșterea atractivității transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecință, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanți și întreținere, reducerea timpului de deplasare etc.