HiSky aduce în flotă o nouă aeronavă Airbus A321neoLR (YR-WIN), fabricată în 2023, care a avut primul zbor de pe Aeroportul Chișinău.
Pe 8 mai 2023, pasagerii rutei Chișinău-Frankfurt au fost cei care au călătorit cu prima cursă comercială efectuată de noua aeronavă. La acest eveniment au fost invitați surpriză ai primului zbor, formația Zdob și Zdob.
Compania aeriană HiSky a aniversat primii doi ani de operare de curse regulate și charter, pentru piața din România și Republica Moldova și estimează pentru anul 2023, o dublare a numărului de pasageri transportați în anul 2022, respectiv peste 1.300.000.
Cum a evoluat activitatea HiSky
În primii doi ani de activitate, HiSky a operat, cu cele cinci aeronave din flotă, mai mult de 8.600 de zboruri, cumulând un estimat de 19.000 de ore și peste 8.600.000 de mile. Aeronavele, parte din familia Airbus A320, respectiv o aeronavă A319-100 și patru aeronave A320-200, au o vechime medie sub șapte ani și sunt repartizate în cele trei baze operaționale ale companiei din București, Cluj-Napoca și Chișinău.
Ca operator de curse regulate, HiSky a dezvoltat un portofoliu care cuprinde atât destinații domestice (București – Cluj-Napoca și București – Timișoara) cât și 14 rute internaționale, cu plecare din România și Republica Moldova, de pe aeroporturile din București, Cluj, Iași, Baia Mare și Chișinău.
HiSky, primul zbor Chișinău – Roma
Compania, înființată de doi antreprenori din Republica Moldova, a obținut certificatul de operator aerian, în cele două țări, la începutul anului 2021. În ciuda puternicului impact negativ al pandemiei Covid-19 asupra sectorului, compania raportează o creștere constantă a numărului de destinații, zboruri și pasageri în primii doi ani de activitate și planuri ambițioase pentru perioada care urmează.
Peste 900.000 de pasageri au călătorit cu HiSky în perioada 2021-2022 și în primele două luni ale anului 2023, cu o creștere raportată pentru 2022 de 300% peste valorile înregistrate în anul anterior. La finalul anului 2021, în contextul unor niveluri globale ale traficului aerian de pasageri cu peste 50% mai mici decât în perioada pre-pandemică, compania aeriană raporta 200.000 de pasageri transportați.