Autoritatea maghiară de concurență (Gazdasági Versenyhivatal, GVH) a deschis o investigație asupra operatorului aerian low-cost Wizz Air pentru că ar fi indus în eroare clienții în online să cumpere bilete pentru servicii premium (contra cost), deși unele ar fi fost incluse în prețul biletului ieftin de avion.
În plus, autoritățile maghiare au primit un număr tot mai mare de plângeri cu privire la compania aeriana întrucât nu a oferit informații și asistență clienților ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate.
Wizz Air Ungaria influența cumpărătorii online să cumpere bilete mai scumpe
Autoritatea Maghiară de Concurență (GVH) a deschis o anchetă împotriva liniei aeriene Wizz Air Hungary Zrt. pentru posibilele practici comerciale neloiale în procesul de emitere a biletelor online.
Compania aeriană poate să nu furnizeze (sau să întârzie) informații pe platformele sale online care sunt relevante pentru alegerile consumatorilor, pentru a influența cumpărătorii de bilete către opțiuni mai scumpe.
Wizz Air este suspectat că ascunde consumatorilor posibilitatea de a adăuga servicii prioritare sau bagajul de cală la achiziția de bilete ieftine.
Pentru unele opțiuni de pachete cu costuri mai mari, operatorul aerian poate pretinde în mod înșelător că „poate fi mai scump” dacă îți rezervi locul doar la check-in – acest lucru este probabil valabil doar pentru alte opțiuni de pachete mai ieftine.
Este posibil ca Wizz Air să fi folosit, de asemenea, denumiri înșelătoare și alte dispozitive tehnice pentru a încuraja consumatorii să aleagă locuri la un preț superior în timpul înregistrării online.
În toamna trecută, în urma unei analize rapide, GVH a emis un avertisment puternic către companiile aeriene care operează în Ungaria să-și schimbe practicile de emitere a biletelor și de publicitate care înșală consumatorii.
În octombrie, autoritatea a indicat că, dacă nu se înregistrează progrese pe piață, ar putea deschide proceduri pentru a investiga dacă sunt aplicate regulile de concurență loială.
Practici neloiale în comerțul online
Astfel de practici inacceptabile devin din ce în ce mai răspândite: la începutul săptămânii trecute, Comisia Europeană a publicat rezultatele unei investigații coordonate în 25 de țări privind prezența așa-numitelor „modele întunecate” în comerțul online.
Rezultatele arată că un număr semnificativ de companii folosesc practici neloiale pentru a influența alegerile consumatorilor către opțiuni care le servesc propriile interese, prin designul sau limbajul paginilor de internet.
AirConnect relansează ruta Cluj–Budapesta cu zbor direct
Deschiderea procedurii de concurență nu înseamnă că operatorul aerian a comis încălcarea. Procedura urmărește clarificarea faptelor și, prin aceasta, dovedirea presupusei încălcări. Termenul acordat procedurii este de 3 luni, care poate fi prelungit de două ori, în cazuri temeinic justificate, cu maximum 2 luni de fiecare dată.
Aceasta este cea de-a doua investigație recentă a guvernului ungar asupra unei companii aeriene, în urma anchetei transportatorului irlandez Ryanair, care a fost acuzat că a crescut prețul biletelor pentru a face față noilor taxe și, astfel, a încălcat legea privind protecția clienților.
Wizz Air, o companie aeriană low-cost, operează o flotă de 149 de avioane Airbus A320 și A321. Wizz Air este listată la Bursa de Valori din Londra cu abrevierea WIZZ.
Via: Autoritatea Maghiară de Concurență