Platformele social media au devenit printre principalele medii de informare pentru tinerele mame, însă parolele nesigure pot oferi acces hackerilor la date sensibile. Mommy HAI, o aplicație pentru mame, vine să ofere acestora acces la un mediu sigur, în care să găsească doar locații, produse și servicii pentru copiii lor.
Mamele aleg de multe ori rețelele sociale precum Facebook, Instagram, Twitter sau YouTube pentru a afla sfaturi de parenting sau pentru a realiza achiziții de produse dedicate.
Ce nu știu acestea este faptul că, rețelele social media au devenit mediile preferate de hackerii care vizează furtul de date personale precum datele de accesare ale anumitor platforme, dar și informații bancare sau alte date personale ale utilizatorilor.
Conform unei analize a Identity Theft Resource Center, numărul de atacuri prin social media au crescut cu 1000% în 2022, comparabil cu anul precedent.
Aplicație pentru mame: care sunt principalii factori care influențează comportamentele de cumpărare ale mamelor
Potrivit unui studiu recent realizat de Mommy HAI, aplicaţie dedicată mamelor și femeilor însărcinate, reclamele și anunțurile din Social Media sunt printre principalii factori care influențează comportamentele de cumpărare ale acestora, 79% dintre acestea fiind influenţate de recomandările primite în mediul online. 81% dintre mame preferă să achiziţioneze online produse pentru copii.
„Obiectivul de la care am plecat când am gândit aplicația Mommy HAI a fost să le oferim mamelor acces la un mediu sigur, în care să găsească doar locații, produse și servicii pentru copiii lor. Un spațiu online în care fiecare brand care ni se alătură ca și colaborator activ să aibă un cont validat. Acest lucru se întâmplă după semnarea unui contract cu termeni și condiții foarte clare în ceea ce privește securitatea utilizatorilor, informațiile actualizate prin șabloanele pe care le punem la dispoziție, cât și comunicarea cu aceștia fără spam-uri și notificări excesive”, spune Stefana Rondak, fondatorea aplicației MommyHAI.
Care sunt principalele pericole de care trebuie să se ferească mamele în mediul online
Parolele nesigure pot oferi acces hackerilor la date sensibile. Tot mai mulți utilizatori ai internetului folosesc adesea parole simple, ușor de spart chiar și de către un hacker aflat la început de drum. Rapoartele arată o creștere a numărului de utilizatori dar, în același timp, aceasta duce la creșterea numărului de atacuri cibernetice.
Potrivit unui raport al companiei de securitate informatică, Eset, în anul 2021 se înregistra o creștere de aproximativ 65% a combinațiilor de nume de utilizatori care se aflau pe lista de atac a hackerilor. Tot atâtea parole simple au fost înregistrate ca fiind ușor de spart, ceea ce nu duce decât la ușurarea muncii atacatorilor din mediul online și la creșterea continuă a procentului celor afectați, explică experții în securitate cibernetică.
Deși la început poate părea o bătaie de cap pentru utilizator, acesta își poate înregistra contul folosind doar parole care să conțină variații de numere, cifre, majuscule și caractere speciale.
Atacurile de tip phishing prin mesaje capcană din partea unor conturi social media false
Hackerii folosesc conturile false cu ajutorul cărora livrează utilizatorilor link-uri suspecte, care, odată accesate, îi pot lăsa pe cei care le-au deschis, fără contul de pe rețeaua de socializare, sau chiar fără datele cu caracter personal.
În aplicația Mommy HAI, utilizatorul și brandul nu comunică direct prin ferestre de tip chat, scopul fiind strict de expunere a produselor și serviciilor, cât și de transmitere a mesajelor de promovare, a ofertelor și campaniilor, pe care mamele din contul lor de utilizatori, le pot filtra și sorta în funcție de nevoi și interese.
Cumpărăturile de pe platforme nesigure pot vulerabiliza datele bancare
Prin inițierea de achiziții online pe platforme nesigure, utilizatorii se expun la riscuri majore, care merg până la vulnerabilități ale datelor bancare, care pot oferi atacatorilor accesul la conturile bancare ale utilizatorilor. În aplicația Mommy HAI, utilizatorul poate achiziționa direct produse, servicii, chiar și bilete, însă fără să aibă posibilitatea de a-și salva datele bancare.
Deși procedura presupune ca la fiecare achiziție să refacă acest traseu de introducere a datelor, echipa a hotărât că siguranța utilizatorului primează și merită să i se aloce cele aproximativ 2 minute pentru introducerea informațiilor.
Citiți și:
- Murraya, un odorizant eco extrem de atrăgător
- Zimmer Biomet deschide o sucursală ȋn România
- htss și Tailent aduc soluții accesibile de automatizare
- Review: Am testat un aspirator vertical „fără frontiere” de la Sharp. Nu depinde de prize, poți să aspiri și casa și mașina
- Ce noutăți aduce lansarea telefonului iPhone 14
- DSV România anunță relocarea birourilor într-un sediu nou
Care sunt avantajele aplicațiilor
Aplicația pune la dispoziția mamelor sistemul de planificare în funcție de distanța față de locul în care se află, de ora aleasă și de activitățile adăugate în itinerar. De asemenea, toate brandurile existente în aplicație au profilul creat după același șablon, astfel încât utilizatorul să aibă acces ușor și să vizualizeze informația completă. Astfel, utilizatorii au acces doar la evenimentele, magazinele și furnizorii de servicii pentru copii, fără interferența altor anunțuri irelevante pentru ele, datorită filtrelor atent selectate.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.