Comisia Federală pentru Comerț (Federal Trade Commission – FTC) a dat în judecată Amazon pe motiv că retailerul online a folosit un algoritm pentru a crește prețurile pentru cele mai populare produse cumpărate online. Compania americană a câștigat 1 miliard de dolari în acest fel.
Retailerul a dezvoltat un algoritm cu numele de cod „Proiect Nessie”, care până în anul 2019 a manipulat algoritmii de prețuri mici ai concurenților, descurajând reducerile și umflând artificial prețurile.
TOP afaceri în agricultură pe care le poți face cu o investiție mică
Algoritmul controversat a fost folosit ani de zile de către Amazon și a ajutat retailerul să-și îmbunătățească profiturile pe câteva produse din mai multe categorii de cumpărături, determinând concurenții să-și majoreze prețurile și să taxeze mai mult clienții. Compania a determinat concurenții să creadă că prețurile mici nu vor crește vânzările.
Amazon a încetat să mai folosească algoritmul în 2019 – fără un motiv clar. Specialiștii consideră că Amazon utilizează algoritmi și crawlerele web în mai multe moduri pentru a bloca prețurile concurenților.
Algoritmii de stabilire a prețurilor utilizați de firmele dominante pot manipula concurenții și îi pot face să scadă sau să-și crească prețurile, consumatorii având de suferit.
Topul celor mai valoroase branduri românești
Deși spune că algoritmul nu a fost folosit pentru a manipula prețurile unor produse pe Internet, compania recunoaște importanța menținerii percepției că are prețuri mai mici decât concurenții.
Amazon.com este o companie americană de comerț online cu sediul în Seattle, Washington, cu o cifră de afaceri de peste 232,887 miliarde $ în anul 2018. Jeff Bezos este fondatorul companiei Amazon.com, care în 1995 a fost lansată și online.