Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o serie de controale la furnizorii de legume și fructe din toată țara. Au fost date deja amenzi de 140.000 de lei şi au fost oprite temporar de la comercializare două tone de fructe.
Controalele vizează, în special, respectarea reglementărilor privind igiena, etichetarea și comercializarea produselor.
În cadrul controalelor, inspectorii Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor verifică, printre altele, următoarele aspecte:
- Condițiile de depozitare a legumelor și fructelor;
- Respectarea temperaturilor de depozitare;
- Prezența mucegaiului, a putregaiului sau a altor defecte pe legume și fructe;
- Respectarea etichetării produselor, inclusiv a informațiilor privind data limită de consum sau data durabilității minimale;
- Utilizarea unor mijloace de măsurare verificate metrologic.
În cazul în care vor fi constatate nereguli, inspectorii ANPC vor aplica sancțiuni contravenționale, care pot ajunge până la 10.000 de lei.
Citiți și:
- O aplicație va ajuta HoReCa să afișeze declarația nutrițională din meniu
- Cum puteți retrage bani cash la Penny
- Țări care au renunțat la Restaurante McDonald’s
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă consumatorilor să fie atenți la calitatea legumelor și fructelor pe care le cumpără. În cazul în care observă produse cu mucegai, putregai sau alte defecte, consumatorii trebuie să le returneze vânzătorului.
Cum puteți face o plângere la ANPC
Pentru a face o plângere la ANPC, trebuie să urmați următorii pași:
1.Verificați dacă reclamația este în competența ANPC. ANPC este responsabilă de protejarea drepturilor consumatorilor în ceea ce privește produsele și serviciile, inclusiv:
- Siguranța produselor și serviciilor;
- Conformitatea produselor și serviciilor cu normele și reglementările în vigoare;
- Informațiile furnizate consumatorilor;
- Reclamațiile și sesizările consumatorilor;
- Acțiunile întreprinse de operatorii economici în relația cu consumatorii.
2.Apoi pregătiți reclamația. Reclamația trebuie să conțină următoarele informații:
- Numele și prenumele tău;
- Adresa ta de domiciliu;
- Numele și adresa operatorului economic;
- Produsul sau serviciul achiziționat;
- Motivul reclamației;
- Dovada achiziției produsului sau serviciului (chitanță, bon fiscal, contract etc.);
- Alte documente relevante (dacă există).
3.Depuneți reclamația. Reclamația poate fi depusă la ANPC în următoarele moduri:
- Personal, la sediul ANPC sau la sediul unuia dintre comisariatele județene;
- Prin poștă, la adresa ANPC sau a unuia dintre comisariatele județene;
- Prin fax, la numărul de fax al ANPC sau al unuia dintre comisariatele județene;
- Prin e-mail, la adresa de e-mail a ANPC sau a unuia dintre comisariatele județene;
- Prin intermediul formularului online de pe site-ul ANPC.
Urmăriți evoluţia reclamației. După ce ați depus reclamația, puteți urmări evoluția acesteia prin intermediul sistemului informatic al ANPC. Pentru a face acest lucru, trebuie să introduceți numărul de înregistrare al reclamației și codul de identificare personală (CNP) sau codul numeric personal (CNP).
Detalii despre fiecare modalitate de depunere a reclamației
- Depunerea personală
Pentru a depune o reclamație personal, puteți merge la sediul ANPC sau la sediul unuia dintre comisariatele județene. Programul de lucru este de luni până joi, între orele 08:00 și 16:30, și vineri, între orele 08:00 și 14:00.
- Depunerea prin poștă
Pentru a depune o reclamație prin poștă, trebuie să trimiteți o scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, la adresa ANPC sau a unuia dintre comisariatele județene.
- Depunerea prin fax
Pentru a depune o reclamație prin fax, trebuie să trimiteți o copie a reclamației la numărul de fax al ANPC sau al unuia dintre comisariatele județene.
Citiți și:
- Ce plantă produce Cuișoare și care sunt beneficiile oferite
- Soiul de varză Licurişca, reînviat de cercetătorii români
- PepsiCo face investiții în proiecte agricole
- Depunerea prin e-mail
Pentru a depune o reclamație prin e-mail, trebuie să trimiteți o copie a reclamației la adresa de e-mail a ANPC sau a unuia dintre comisariatele județene.
- Depunerea prin intermediul formularului online
Pentru a depune o reclamație prin intermediul formularului online, trebuie să accesați site-ul ANPC și să completați formularul corespunzător.
Termenul de soluționare a reclamației
ANPC are un termen de 30 de zile calendaristice pentru a soluționa reclamația. În cazul în care este necesară o expertiză tehnică, termenul se poate prelungi cu încă 30 de zile calendaristice.
Răspunsul la reclamație
Răspunsul la reclamație va fi transmis în scris, prin poștă, la adresa de domiciliu sau la adresa de e-mail indicată în reclamație.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.