Carrefour deschide primul magazin autonom pentru cumpărături de ultimă oră, în Belgia. Automatele, denumite Carrefour BuyBye, vor completa oferta existentă în toate magazinele sale actuale.
Primul Carrefour Buybye are o suprafață de doar 18 mp și este situat la sediul central belgian al retailerului din Zaventem (lângă Bruxelles). Micul magazin este format din frigidere de unde clienții își pot cumpăra prânzul, gustările, băuturile reci și fructele.
Carrefour BuyBye, deschis Non-Stop
Supermarketul în miniatură, condus de inteligența artificială, permite consumatorilor să se aprovizioneze cu produse alimentare la orice oră din zi sau din noapte. Utilizatorii trebuie să descarce aplicația Carrefour Buybye, să creeze un cont și să adauge o metodă de plată înainte de a folosi aplicația pentru a lua produsele dorite din frigidere și a plăti.
Sistemele de cântărire și camerele vor detecta alimentele luate de clienți de pe rafturi. Operațiunile sunt supravegheate de inteligența artificială, de la intrare până la chitanță.
Magazinul va fi deschis doar de luni până vineri, între orele 7 până la 22, dar din ianuarie va fi deschis șapte zile pe săptămână. Noul format își propune să ofere o soluție practică pentru cumpărăturile zilnice.
Carrefour a dezvoltat Buybye în colaborare cu start-up-ul Reckon AI, specializat în proiectarea de micromagazine dotate cu inteligență artificială. Conceptul nu este o premieră în Belgia. Colruyt Group a creat primele astfel de magazine self service, Okay Direct.
PepsiCo face investiții în proiecte agricole
Carrefour este o companie multinațională franceză, fiind unul din cei mai mari retaileri din lume cu peste 12.300 de magazine (inclusiv peste 1.450 de hipermarketuri) în anul 2018. Carrefour este un retailer important în România cu afaceri de 10 miliarde de lei în 2018.
Grupul Carrefour operează în mod direct în Franța, Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Brazilia, China și Taiwan. Carrefour înseamnă „intersecție” în limba franceză, primele magazine deschise în Franța fiind situate lângă intersecții.
Carrefour a achiziționat în aprilie 2007 lanțul brazilian de supermarketuri Atacadao pentru 1,24 miliarde USD. Achiziția a condus grupul francez pe primul loc pe piața braziliană de retail, poziție ocupată anterior de grupul Pao de Acucar.
În august 2007, compania s-a retras de pe piața din Elveția, vânzând participația sa de 50% din grupul Distributis AG grupului elvețian de retail Coop, valoarea tranzacției ridicându-se la 390 milioane dolari.
Compania urmează o tendință de fond prin care vinde produse sub marcă proprie, care în fiecare an devine din ce în ce mai importantă. În 2009 brandurile private Carrefour au avut o pondere de 34% în afaceri Franța, 20% în Polonia și 6% în România. În România, printre companiile care produc sub marcă proprie, Carrefour, se numără Reinert Romania, Orkla Foods Romania, Vascar sau Farmec Cluj-Napoca.