Crește apetitul românilor din mediul urban pentru cumpărături online, însă magazinele fizice rămân cele preferate. 61% dintre aceştia plasează comenzi online cel puţin o dată pe lună, conform unui studiu realizat de iSense Solutions.
Magazinele fizice rămân însă tipul de magazin preferat pentru cumpărături (84%), în timp ce 16% dintre români preferă magazinele online. Categoriile de mâncare şi băuturi (96%), medicamente (92%) şi produsele de îngrijire personală şi curăţenie (91%) sunt cele mai achiziţionate din offline.
În schimb, din online românii aleg să cumpere îmbrăcăminte şi încălţăminte (59%), electrocasnice şi electronice (52%) şi produse cosmetice (52%).
Avantajele shoppingului online sunt în primul rând legate de contextul pandemic în care încă ne aflăm (este mai comod – 59%, evitarea aglomeraţiei din magazin – 55%), dar şi în strânsă legătură cu preţurile produselor (pot fi comparate mai uşor ofertele – 52%, se găsesc preţuri mai bune – 48%).
„Shoppingul online câştigă din ce în ce mai mult teren. Cumpărăturile offline sunt asociate cu cumpărarea de produse alimentare, pentru cumpărăturile mărunte şi uzuale, dar şi pentru cele urgente, în timp ce shoppingul online este preferat pentru achiziţionarea cadourilor, a unor produse particulare sau atunci când vor să se asigure că găsesc cel mai bun preţ al unui produs.
Principalele dezavantajele cu care se confruntă shoppingul online sunt legate de experienţă, produsele comandate pot fi diferite faţă de ceea ce comandă, şi de calitate, prin lipsa unei verificări şi testări ale produsului în prealabil”, spune Andrei Elvădeanu, head of market strategy, iSense Solutions.
Citiți și:
- Unde deschide Rose Home un nou showroom de veselă
- Când se deschide Centrul comercial AFI City Bucureștii Noi
- Cum poți primi bani pe mobila veche de la IKEA
- Promenada Mall își extinde portofoliul cu 8 magazine noi
- Unde deschide Pizza Hut Delivery un nou restaurant
- FAN Courier lansează start-up-ul FAN Delivery
Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.
Foto: PreisKing/ Pixabay
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.