Despre evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024 se poate spune că, 39.8% dintre lideri anticipează că industria ospitalității își va păstra marjele curente. 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității, în vreme ce 18.3% anticipează o ușoară scădere a marjelor, conform unui sondaj.
Pe fondul acestor estimări, 76.2% dintre liderii industriei HoReCa anunță că nu vor lansa noi campanii de recrutare în 2024.
Industria HoReCa spune stop angajărilor în 2024
Cu toate acestea, 72.5% dintre respondenți afirmă că au în plan programe de formare și dezvoltare a personalului actual. Alți 63.9% dintre respondenți susțin că inovarea în meniu și servicii reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024, în vreme ce 15.7% mizează pe reducerea costurilor operaționale.
Totodată, 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.
Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa
Cea de-a V-a ediție a Romanian Hospitality Awards s-a desfășurat în prezența a 760 de antreprenori și profesioniști din HoReCa și industriile conexe. Cuvântul de Deschidere a Galei a fost susținut de Alteța Sa Regală Principele Radu, acesta îndemnând la crearea de punți între ospitalitatea de pe cele două maluri ale Prutului.
„O mare parte a felului în care Coroana se exprimă spre societate este cea a ospitalității. De aceea înțelegem, poate mai bine ca oricine, cât de complicat este ceea ce faceți dumneavoastră, pentru că, la rândul nostru, servim această profesie, indirect, în fiecare zi. (…) Înaltul Patronaj nu impune nicio constrângere. Aș vrea doar să fac o propunere gazdelor noastre.
Poate că, în anii următori, o să aveți suficientă forță și dorință de a alătura familiei ospitalității românești și pe cei din Republica Moldova. Este o țară care, la configurația ei actuală, nu va avea niciodată posibilitatea să facă ceea ce faceți dumneavoastră și pe ei nu îi deosebește de noi nimic. Nici nu îi separă de noi nimic, în realitate, decât în mintea noastră.
Unii dintre ei sunt remarcabili. Noi, când îi vizităm în comunitățile din lume, îi vizităm mereu în marea comunitate românească și mica comunitate moldoveană de români, așa că punțile pe care profesia le creează și care sunt mult mai solide decât oricare alte punți vor face un foarte mare bine celor de acolo.
Citiți și:
- Cum puteți retrage bani cash la Penny
- Țări care au renunțat la Restaurante McDonald’s
- Poziția HoReCa privind schimbările fiscale anunțate de Guvern
- O aplicație va ajuta HoReCa să afișeze declarația nutrițională din meniu
Nu e vina lor că Dumnezeu a vrut ca ei să se nască acolo și noi aici. Așa că, dacă aș vedea premii extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului sau a orașului Bălți, nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă,” a spus Alteța Sa Regală Principele Radu.
În urma votului unui juriu format din 130 de profesioniști HoReCa, cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards și-a aflat marii câștigători.
Casa Timiș a fost unul dintre cele mai premiate branduri în cadrul Galei, acesta ocupând locul I la categoriile „Cel mai bun restaurant” și „Cea mai bună comunicare în HoReCa”, locul al II-lea la categoria „Epic Visits” și locul al III-lea la categoria „Cel mai bun hotel”.
Alex Petricean a fost desemnat „Cel mai bun chef din România”, în vreme ce brandul său, NOUA, a câștigat alte trei distincții.
Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate.
Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.