Stimulent pentru nou-născuți se atribuie persoanelor care au devenit proaspăt părinți. Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului se acordă în conformitate cu prevederile OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare şi ale NORMELOR METODOLOGICE de aplicare a prevederilor O.U.G. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare.
În România părinții pot beneficia de un ajutor financiar care să-i sprijine în procesul de creștere a copilului. Această măsură este un ajutor necesar, mai ales pentru persoanele care provin din medii defavorizate, cărora le este greu să crească un copil. Stimulentul pentru nou-născuți are și rolul de a contribui la creșterea natalității.
Stimulentul pentru nou născuți va fi acordat pentru copiii care se nasc pe raza municipiului București, potrivit primarului Capitalei, Nicușor Dan. Acesta a menționat într-o conferință de presă, că pentru a beneficia de stimulentul financiar în valoare de 2.500 lei, cel puţin unul dintre părinţi trebuie să aibă domiciliul în Bucureşti, iar copilul să fie născut într-o maternitate din Capitală.
Condiții de acordare – stimulent pentru nou-născuți
Stimulentul financiar se acordă prin Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, o singură dată, pentru fiecare nou-născut, pe bază de cerere. În celelalte județe din țară, acest ajutor financiar acordat părinților se acordă prin intermediul Direcțiilor de Asistență socială. Stabilirea condițiilor de acordare a stimulentului pentru nou-născuți a fost stabilită în urma Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 297/2018.
Pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou-născuți părinții trebuie sa întrunească niște condiții:
- părinții trebuie să depună actele la cel mult o lună de la nașterea copilului;
- este nevoie ca măcar unul dintre părinți să aibă buletin de București, să aibă domiciliul în Capitală sau reședință cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii. Este valabil și atunci când o familie locuiește flotant în București;
- nașterea copilului trebuie înregistrată într-o maternitate din cadrul unităților sanitare, publice sau private, cu paturi de la nivelul municipiului București;
- niciunul dintre părinți să nu aibă datorii față de bugetul local;
- la depunerea dosarului, beneficiarul este obligat să prezinte actul de identitate și certificatul de naștere al copilului, ambele în original. Dosarul cu actele doveditoare este acceptat numai dacă este complet.
Stimulent pentru nou-născuți: acte necesare pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou născuți
Iată ce trebuie să conțină dosarul pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou-născuți:
- Cerere tipizată (poate fi descărcată de AICI)
- Declarație de consimțământ (se descarcă de AICI) completată de părintele în contul căruia nu se virează stimulentul/nu încasează stimulentul în numerar. Această declarație este necesară pentru prevenirea situațiilor în care unul dintre părinți nu este de acord ca celălalt părinte să încaseze stimulentul;
- Certificatul de naștere al copilului, ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail / original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru) sau număr de înregistrare care conține CNP-ul copilului eliberat de Biroul de înregistrare nașteri de la Oficiul de Stare Civila, în cazul în care nu s–a eliberat certificatul de naștere;
- DGAS precizează că dosarul se completează cu certificatul de naștere al copilului imediat ce este emis de Biroul înregistrări acte de naștere ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail / original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru);
- Biletul de ieșire din spital al nou-născutului sau certificat medical constatator al nașterii emis de către unitatea sanitară (copie);
- Actele de identitate* ale părinților, ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru);
România are nevoie urgentă de 50.000 de asistenți medicali
- Este necesar ca solicitantul să aibă domiciliul stabil sau reședința în municipiul București cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii (dovada domiciliului/reședinței pe raza administrativ teritorială a municipiului București de minim 6 luni se face prin anexarea unei fotocopii după cartea de identitate anterior deținută sau prin adeverință privind istoricul de domiciliu eliberată de Direcția de Evidență a Persoanelor de sector), precizează Direcția Generală de Asistență Socială (DGAS) a Municipiului București.
- Viza de reședință ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail /original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru), dacă este cazul;
- Extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar, după caz (extrasul de cont se obține de la banca unde este deschis contul, eliberându-se pe loc sau on-line, în formatul standard al băncii (în care să se regăsească datele de identificare ale titularului de cont);
- Certificat de atestare fiscală emis de Direcția de Taxe și Impozite Locale de sector pentru solicitantul stimulentului, din care reiese faptul că acesta nu are datorii neeșalonate către bugetul local (în situația în care datoriile către bugetul local au fost eșalonate, este necesar să depuneți documentele doveditoare, respectiv: Decizie/Hotărâre judecătorească de eșalonare etc., grafic, ultima chitanță);
- Notă de informare (poate fi vizualizată și descărcată de AICI) cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
Cum puteți comanda medicamente online, din străinătate
Nu beneficiază de stimulentul pentru nou-născut persoanele care:
- nu se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
- au depus dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
- nu au respectat termenul de depunere a cererii.