Cei mai mulți dintre românii ar fi dispuși să revină pe litoral în vacanțe, nu doar în weekend, dacă s-ar face investiții semnificative în calitatea serviciilor, de la cazare și masă la modalități de a-și petrece timpul liber, arată un Barometru Frames & Sopra.
Litoralul românesc trece printr-o criză fără precedent. Dacă n-ar fi fost voucherele de vacanță, cele în baza cărora bugetarii au cazare și masă gratuite, Litoralul ar fi înregistrat un record negativ de turiști. Cum s-a ajuns în această situație, de ce nu mai merg turiștii pe litoral decât în weekend?
Un barometru realizat de compania de consultanță Frames, la comanda Sopra Resort, vine să ofere câteva explicații în privința acestui fenomen. 37% dintre cei 350 de intervievați au declarat că, în acest an, vor merge în vacanță în străinătate, și numai 24% au rezervat o vacanță pe litoralul românesc. 39% au declarat că nu au planuri de vacanță în această vară din motive diverse, în special de ordin financiar.
Nemulțumirile românilor referitoare la litoralul românesc
Întrebați care sunt motivele pentru care au evitat în acest an litoralul românesc, cei mai mulți dintre respondenți (64%) au indicat prețurile practicate de hotelieri drept principal motiv. Pe listă s-au mai regăsit, în ordinea opțiunilor, condițiile de cazare, menționate de 37% dintre respondenți, calitatea serviciilor (29%), traficul aglomerat (23%), situația plajelor (21%) și lipsa modalităților de distracție (18%).
În cadrul interviurilor directe, intervievații au reclamat curățenia deficitară din hoteluri, starea instalațiilor din băi, în general dotările precare ale camerelor (lenjerie veche, consumabile de baie insuficiente, absența aparatelor de cafea/ceai, calitatea slabă a internetului wireless) și lipsa locurilor de parcare asociate hotelurilor. O parte din ei au reclamat și situația plajelor extinse din Mamaia, acolo unde experiența de a sta la plajă nu este loc una plăcută.
Barometru: Ce își doresc românii de la litoralul românesc?
Întrebați ce și-ar dori să se întâmple pe litoralul românesc pentru a merge din nou în vacanță și nu doar în weekend-uri, 72% dintre cei intervievați au declarat că ar vrea să vadă prețuri mai mici, în raport cu veniturile românilor, atât la cazare cât și la restaurante.
Pe listă s-au mai regăsit dorința de a avea oferte mai clare și imagini reale cu camerele de cazare(53%), locuri de parcare asociate hotelului (42%) și plaje mai bine amenajate (38%). 65% și-ar dori ca prețul șezlongurilor să fie inclus în tariful de cazare, iar 78% ar prefera o variantă de servicii all-inclusive.
Un aspect interesant, relevat de barometru, îl reprezintă dorința majorității celor chestionați de a avea acces la mai multe servicii, altele decât cele de cazare și masă. 78% dintre cei chestionați și-ar dori ca, în perioada în care se află în vacanță, să vadă un spectacol, să participe la un concert sau să aibă acces la un centru de distracții.
Investiții în dezvoltarea unor complexuri turistice și rezidențiale din zona de sud a litoralului
Vestea bună este că pe litoral investițiile în dezvoltarea unor complexuri turistice și rezidențiale de calitate sunt tot mai mari. Într-o analiză Frames & Sopra, experții relatau recent despre faptul că cei peste 250 de dezvoltatori imobiliari din Constanţa anunţă investiţii de peste 250 de milioane de euro în următorii ani, în proiecte imobiliare mixte – hoteluri, apartamente, restaurante şi alte facilităţi turistice în Neptun, Jupiter, Venus, Saturn şi Olimp.
Cum își gestionează utilizatorii fintech bugetele pentru vacanțe
Barometrul efectuat de compania de consultanță Frames, la comanda Sopra Resort, a fost realizat în perioada 3-10 iulie 2022, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 350 de persoane, angajați cu studii medii și superioare, 58% bărbați și 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani. Focusul grupul a fost reprezentat de persoane active, din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc.
Sopra Resort este unul dintre cei mai activi jucători din zona dezvoltării imobiliare din Constanța, cu investiții în patru proiecte în sudul Litoralului, un imobil în Saturn cu 374 apartamente și studiouri și o investiție de 22 milioane de euro, un proiect butique în Jupiter de 3,6 milioane de euro cu 70 de apartamente, un proiect de 14 milioane de euro în Neptun cu 260 de studiouri și apartamente și un alt proiect de 45 de milioane de euro în Olimp, aflat în faza de concept.
