Categoriile de alimente din coșul de cumpărături al consumatorilor români s-au diversificat în contextul pandemic, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
Așadar, legumele, fructele și produsele din carne au devenit o constantă în alimentația românilor, regăsindu-se acum în cumpărăturile dintr-o săptămână obișnuită, arată datele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research.
Prima opțiune pe lista de cumpărături
În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, – urmate de carne, cu o pondere de 75%.
Băuturile non alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (e.g legume, fructe, etc.) au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți.
Reveal Marketing Research mai arată că, băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.
Profilul consumatorului. Alimente consumate în ultima săptămână
”Dacă ar fi să creionăm un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%)”, spun reprezentanții Reveal Marketing Research.
În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% – comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.
Citiți și:
- BestJobs: 73% dintre angajați ar putea renunța la noul job
- Telemunca în 2021 – care sunt beneficiile şi dezavantajele
- Locuri de muncă disponibile în România în noiembrie 2021
- ANAF a actualizat lista marilor contribuabili cu obligații noi
- Bugetele pentru marketing digital vor crește cu 15% în 2021
- Una din două companii derulează proiecte de digitalizare
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Metodologie: 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11.11 – 15.11.2021.
Foto: RitaE from Pixabay, Silviarita from Pixabay
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.