Statul român, prin intermediul ARF, a semnat contractul pentru cea mai mare achiziție de trenuri noi, respectiv 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, de scurt parcurs, cu compania Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (Polonia) – PESA.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat trei contracte pentru achiziția a 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, precum şi a serviciilor accesorii privind: mentenanţă și reparații, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători, inclusiv celor privați.
Termenul pentru livrarea primei unități este de 2 ani de la semnarea contractului, iar în pentru întregul pachet de 3 ani și 6 luni.
Pe unde vor circula trenurile PESA
Achiziția pentru 20 trenuri electrice este împărțită în 3 loturi, pe următoarele rute:
- București Nord – Ploiești Sud – Adjud,
- Iași – Pașcani – Suceava,
- Bacău – Pașcani.
Valoarea achiziției este de 960 mil. lei.
Achiziția pentru 23 trenuri electrice este împărțită în 3 loturi, pe următoarele rute:
- Brașov – Gheorgheni,
- Arad – Timișoara – Caransebeș,
- Huedin – Cluj – Bistrița.
Valoarea achiziției este de 1,13 mld. Lei.
Citiți și:
- CFR: Mai multe trenuri vor circula către Aeroportul Otopeni
- CFR Călători a introdus plata prin SMS pentru bilete de tren
- Primăria Capitalei ar putea extinde trenul metropolitan pe 2 rute
Achiziția pentru 19 trenuri electrice este împărțită în 3 loturi, pe următoarele rute:
- București Nord – Ploiești Vest – Brașov,
- București Nord – Roșiori,
- București Nord – București Obor/Fundulea,
- Constanța – Fetești.
Valoarea achiziției este de 931 mil. lei.
Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători.
Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:
- viteză de deplasare până la 160km/h,
- 224 locuri,
- acces și locuri pentru persoane cu dizabilități,
- acces și spații pentru biciclete,
- sisteme digitale de informare a călătorilor,
- prize de încărcare, inclusiv USB,
- internet Wi-fi.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.
Citiți și:
- CFR Călători achiziționează primele trenuri noi în ultimii 20 de ani
- Alstom prezintă MainBot, expert în diagnosticarea trenurilor
- CFR Călători informează despre noul Mers al Trenurilor
Livrarea trenurilor se va face într-un interval de 24 luni (prima ramă) şi 36 luni (ultima ramă), respectiv început 2026 – început 2027, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcţie de lotul atribuit.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.