Cererea pentru transport intermodal a crescut cu 30% în perioada ianuarie-octombrie 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Fenomenul s-a produs datorită eficienței acestui tip de transport, dar și pe fondul crizei de camioane și de șoferi în Europa, conform datelor DSV Road.
Transportul intermodal, care reprezintă combinarea a două tipuri de transport, spre exemplu rutier și feroviar, contribuie la dinamismul utilizării camioanelor pe distanțe scurte, dar și la efectul benefic al folosirii liniei feroviare electrificate.
Transport intermodal, o metodă eficientă de reducere a emisiilor de CO2
Astfel, transportul intermodal este ales de companiile din România pentru disponibilitatea capacității stabile de transport, pentru costurile mai puțin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită si, în mod special, pentru impactul redus asupra mediului înconjurător. Ca urmare, în 2022, transportul intermodal a trecut pe locul doi, după transportul de tip grupaj, în topul celor mai vândute servicii de transport de către DSV Road.
“Pentru a răspunde cererii ridicate de servicii de transport, în lipsa capacității din piață, noi, la DSV Road, am pus cap la cap o serie de soluții. Cea de care suntem mândri că reușim să o dezvoltăm este soluția de transport intermodal pentru capacitatea mare de transport. Astfel, investim în flota de unități intermodale, îmbunătățim rutele, optimizăm capacitatea de încărcare în camioane și încheiem parteneriate stabile cu principalii furnizori de transport feroviar din Europa.
Mulți clienți preferă transportul de tip intermodal datorită stabilității costurilor și siguranței capacității, dar și pentru că este o metodă eficientă de reducere a emisiilor de CO2, o mare parte din companii fiind interesate de soluții de protejare a mediului”, spune Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Coca Cola renunță la transportul cu camioane
În România, cea mai intensă activitate este în nodul intermodal Curtici, județul Arad. Fiind o opțiune stabilă de transport, compania preconizează că soluția de transport intermodal va fi una dintre cele mai cerute variante de transport de firmele din România, DSV Road estimând o creștere a cererii acestui tip de transport de cel puțin 20% în 2023.
“Credem că va urma o evoluție spectaculoasă a cererii pentru transportul intermodal în România. Având în vedere capacitatea utilă de încărcare mărită și nivelul redus de poluare, comparativ cu transportul mărfurilor pe cale rutieră, transportul intermodal este o soluție optimă de transport verde. Soluțiile de sustenabilitate sunt tot mai căutate de companii pentru a obține certificări de reducere a amprentei de carbon, ca parte din strategia lor ESG și ca rațiune de business”, adaugă Sergiu Iordache.
Luând în calcul cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, în 2022, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.
Citiți și:
- A fost lansat un serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile
- 7 cele mai ieftine crossovere hibride din România
- SIXT cumpără 100.000 de vehicule electrice de la BYD, care vor rula în Europa
- Hyundai Ioniq 6: autonomie și timp de încărcare
- FlixBus lansează cea mai lungă linie din lume operată 100% cu biodiesel
- Rolls Royce a lansat Phantom facelift și Ghost Black Badge în România
DSV Road este un transportator care oferă servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea.
Compania este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea. Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România.
Foto: DSV Road
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.