Primele 15 din cele 100 de tramvaie contractate cu Astra Arad circulă pe linia 41. Este vorba de o investiţie de aproximativ 200 de milioane de euro, iar cea mai mare parte reprezintă fonduri europene.
TPBI a primit tramvaiele de la proprietarul acestora PMB, în calitate de autoritate contractantă, iar STB SA beneficiază de ele în calitate de operator. Punerea la dispoziție se face pe toată durata delegării gestiunii transportului public către STB SA.
Din 1989 până azi, în București au fost puse în circulație doar 17 tramvaie noi, produse de URAC. Tramvaiul Astra Imperio este acceptat şi se încadrează în omologarea pe care Autoritatea Feroviară a dat-o în 2019.
„Ne-am asigurat că toată documentația este corectă chiar dacă acest lucru a implicat o așteptare mai lungă până să fie puse pe șine noile tramvaie. În afara celor 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, din bani europeni, 100 de troleibuze cu finanţare de la Fondul de Mediu, iar în curând o să lansăm achiziţia pentru 22 de troleibuze pentru care ne-a fost acceptată finanţarea prin PNRR”, a spus Nicușor Dan, primarul capitalei.
Noile tramvaie Astra Imperio Metropolitan de la Astra Arad circulă pe linia metroului ușor 41 începând cu 10 decembrie, la o zi după împlinirea a 128 de ani de la inaugurarea primului tramvai electric în București.
Foto: Facebook/Nicusor Dan
Acesta a început să circule prima dată pe 9 decembrie 1894, pe linia 14, care lega Splaiul Independenței zona gării centrale, Pache Protopopescu și zona Obor. Linia a fost construită de compania austriacă Siemens Halske cu o lungime de 6,5 km. Tramvaiul electric era produs de firma franceză Thompson.
Citiți și:
- Ford Ranger devine disponibil în echiparea Platinum în 2023
- Cefin Trucks a depășit pragul de 3.000 de camioane Ford Trucks livrate în România
- DSV Road: Cele mai multe companii preferă transportul de tip grupaj
- Cum arată CryptoDATA Momentum, prima mașină electrică românească
- Importanța instrumentelor online pentru retailul auto
- OMV Petrom începe producția de AdBlue
Tramvaiele Imperio de 36 de metri vor circula după mai multe luni de ample lucrări la calea de rulare, refacerea gardurilor separatoare și modernizarea peroanelor, urmând ca în scurt timp să fie finalizată modernizarea ultimelor 2 peroane și instalarea refugiilor pentru călători. STB SA a realizat pe timp de noapte lucrări la calea de rulare și polizare a uzurii ondulatorii a șinelor.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.