TheDaily.ro
  • Știri
  • Agricultură
  • Retail
  • Filme
  • Auto
  • Aviație
  • Turism
  • IT & C
Știri

SAS: 1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile

Autor: The Daily Team 4 februarie 2022
scris de The Daily Team 4 februarie 2022 184 afișări
SAS
SAS
Share FacebookTwitterLinkedin
184

Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunța la interacțiunea fizică cu banca, conform unui studiu realizat de SAS. Băncile au astfel oportunitatea de a se diferenția prin servicii digitale tot mai personalizate.

Studiul arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă și o nouă abordare a modului în care clienții aleg să utilizeze serviciile instituțiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienții din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicație mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei.

Cifrele arată că această tendință va continua și se va dezvolta pe termen lung. Dacă cca. 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicația mobilă și interacțiunile fizice cu reprezentanții băncii, cei mai mulți respondenți (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Customer experience, factor diferențiator pentru bănci

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce privește feedback-ul din partea clienților din România – aprox. 28% au declarat că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii și experiențe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei.

20% dintre respondenți spun că se bucură de facilitățile oferite de plata contactless, iar aprox. 16% menționează că primesc oferte mai personalizate și recompense din partea băncii, cu o frecvență regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de customer service mai rapid și mai eficient.

Te-ar putea interesa:
  • Top 4 cele mai frumoase plaje din lume
  • tbi bank oferă până la 8% pe an dobândă la depozite în lei

Studiul sugerează că băncile ar trebuie să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăți experiența clienților, încurajându-i pe aceștia să ofere băncilor și mai multe date personale.

În general, circa 13% dintre clienți sunt mai dispuși să împărtășească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuși să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce privește facilitatea tranzacțiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensați pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

„Informațiile ce pot fi obținute din datele produse la fiecare interacțiune digitală sunt cheia spre a oferi clienților experiențe personalizate și satisfăcătoare. Clienții sunt tot mai conștienți de acest lucru, își doresc beneficiile unei experiențe digitale impecabile, drept pentru care sunt și mai dispuși să împărtășească datele personale.

 

Băncile ar trebui să profite de această oportunitate și să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligență Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienții și-au exprimat clar dorința de a schimba furnizorul după doar o singură experiență negativă”, spus Ștefan Baciu, Country Manager SAS România.

SAS: Risc crescut pentru băncile care nu îndeplinesc așteptările

Oportunitățile sunt mari pentru băncile care oferă experiențele așteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acționează în această direcție. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiștii SAS, circa o treime dintre clienții români au declarat că ar renunța la o companie după o singură experiență neplăcută.

Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toți clienții români chestionați au declarat că acum sunt mai vigilenți când vine vorba de fraudă.

Citiți și:

  • Începe recensământul populației și locuințelor
  • Iulius Mall Suceava investește 40 mil. euro în extindere
  • Colliers: 2022 ar putea fi un an record pentru piața imobiliară
  • Carrefour extinde livrarea în 30 de minute, prin Bringo
  • Sphera Franchise inaugurează un nou KFC de tip Drive-Thru
  • Barierele din parcări ar putea fi deschise de pe telefonul mobil

Băncile trebuie să să se concentreze și mai mult pe protejarea identității digitale a clienților, pe măsură ce operațiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment.

Foto: DigitalMarketingAgency from Pixabay

Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.

Urmărește-ne pe Facebook, Twitter și LinkedIn

Te-ar putea interesa:
  • Top 4 cele mai frumoase plaje din lume
  • tbi bank oferă până la 8% pe an dobândă la depozite în lei

Caută articol

EVmarket.ro – Totul despre mașini electrice

EVmarket,

Stiri recente

  • Top 4 cele mai frumoase plaje din lume

  • tbi bank oferă până la 8% pe an dobândă la depozite în lei

  • Colliers: Cheltuielile pentru birouri înregistrează cea mai accentuată creștere din ultimii ani

  • Manni Group Design Award, concurs de arhitectură cu premii de 15.000 de euro

Lifestyle

  • Top 18 locuri de vizitat lângă București

  • Cât te costă să vizitezi I Giardini di Zoe, grădinile Banpotoc de la Hunedoara

  • TOP 5 cele mai populare destinații din Europa pentru excursii cu autocarul

Energie

  • Bucureștiul ar putea fi încălzit cu energie geotermală

  • Studiu: Percepții privind eficiența energetică

  • E-Distribuție Muntenia se numește acum Rețele Electrice Muntenia

Poezii

  • Poezie de Ziua Eroilor

  • Poezie – Recrucificarea Mântuitorului

  • Poezie despre România – Portretul Țării Mele

  • Contact TheDaily.ro
  • Despre noi
    • Drepturi de autor

© TheDaily.ro. All Rights Reserved.

TheDaily.ro
  • Știri
  • Agricultură
  • Retail
  • Filme
  • Auto
  • Aviație
  • Turism
  • IT & C