SmartBill anunță integrarea platformei de facturare, gestiune și contabilitate cu sistemul național de facturare electronică e-Factura. Aceasta va permite celor 60.000 de clienți accesul la sistemul național de facturare electronică.
Înrolarea și transmiterea de facturi prin e-Factura sunt momentan opționale, urmând să devină obligatorii pentru mai multe segmente de firme începând cu data de 1 iulie 2022 și pentru tot mediul de afaceri ulterior, nefiind încă stabilit un termen.
Proiectul e-Factura se înscrie în strategia europeană care vizează eliminarea birocrației la nivel european, digitalizarea relațiilor comerciale și eficientizarea procesului de colectare a impozitelor și taxelor. Un raport al Comisiei Europene arată că, anual, pe plan local, se pierd aproximativ 6 miliarde de euro, iar prin digitalizarea relației dintre autorități și mediul de business, aceste pierderi vor fi diminuate semnificativ.
În prezent, proiectul demarat de Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru implementarea facturii electronice în relația Business to Government este în fază de testare, dar pe măsură ce va fi extins ar trebui să devină vizibile efectele pozitive asupra economiei.
ANAF a publicat la începutul acestui an proiectul care prevede lista produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relația B2B, pentru care devine obligatorie transmiterea facturilor emise în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, conform OUG 130/2021.
Categorii cu risc ridicat
Au fost stabilite cinci categorii de produse considerate cu risc fiscal ridicat, proiectul precizând pentru fiecare în parte motivațiile încadrării în această categorie.
Cele 5 categorii de produse sunt:
- legume, fructe, rădăcini și tuberculi alimentari, alte plante comestibile,
- băuturi alcoolice,
- construcții noi,
- produse minerale (apa minerală naturală, nisip și pietriș),
- îmbrăcăminte și încălțăminte.
Așteptarea e ca utilizarea e-Factura să devină obligatorie în viitorul apropiat pentru toate entitățile emitente de facturi: firme, PFA-uri, dar și alte instituții.
Toate facturile urmează să fie înregistrate de SmartBill în e-Factura
Toate facturile ar urma să fie înregistrate în sistemul național digital e-Factura, imediat după emitere, chiar înainte ca acestea să ajungă la clienți. Grație integrării realizate de SmartBill, acest proces va fi realizat automat pentru utilizatorii platformei, care sunt peste 60.000 și în continuă creștere.
În plus față de eficientizarea procesului de facturare prin digitalizare, un alt beneficiu al facturării electronice va fi că, în viitor, va contribui la debirocratizarea relațiilor comerciale, reducând în același timp în mod semnificativ utilizarea cantității de hârtie și diminuând amprenta activității economice asupra mediului.
Dezvoltat în 2007, de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan și Mircea Căpățînă, SmartBill este în prezent un program de gestiune și facturare de pe piața din România, cu peste 60.000 de clienți în cloud.
Citiți și:
- S-a redeschis circulația pe Transalpina, între Novaci și Rânca
- Leroy Merlin continuă campania de reutilizare a brazilor
- Kaufland România lansează o nouă identitate de brand
- Telemunca în 2021 – care sunt beneficiile şi dezavantajele
- Locuri de muncă disponibile în România în noiembrie 2021
- Programul magazinelor Enel în perioada anului nou
SmartBill se adreseaza unei plaje mari de afaceri, de la PFA-uri, companii mici si mijlocii, și până la multinaționale, din toate domeniile de business. Prin intermediul SmartBill se emit lunar peste 4.000.000 de facturi și se factureaza peste 14 miliarde de euro anual.
Foto: Andrea-piacquadio-919436 from Pexels
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.