Un studiu realizat în perioada 11 – 16 februarie 2022 arată că, 3 din 10 români intenționează să-și schimbe furnzizorul de telefonie mobilă în următoarele 6 luni, conform Reveal Marketing Research.
Reveal Marketing Research a realizat anul acesta un studiu având ca principal obiectiv obținerea unui set de informații relevante în ceea ce privește percepţia românilor cu privire la serviciile de comunicaţii.
Studiu: Românii, mulțumiți de serviciile de care beneficiază în prezent
Printre cele mai apreciate servicii se numără serviciile de telefonie mobilă (85%), televiziune prin cablu (85%), internet mobil și internet fix (82%) dar și serviciile de telefonie fixă (69%).
Privind din perspectiva categoriilor de venit ale respondenților, se constată că cei mai mulțumiți de aceste servicii sunt cei cu un venit lunar mediu spre mare (2000 lei +).
Din perspectiva segmentelor de vârstă, respondenții cu vârsta peste 55 de ani se declară cei mai mulțumiți de serviciile de care beneficiază în prezent (89%).
În ce măsură intenționează românii să își schimbe furnizorul actual de servicii de telecomunicații în următoarele 6 luni?
Deși românii se declară mulțumiți de serviciile actuale, 34% dintre aceștia spun că intenționează să își schimbe furnzizorul de telefonie mobilă în următoarele 6 luni. Un procent semnificativ este și cel al celor care intenționează să își schimbe furnizorul de televiziune prin cablu – 28%.
Dintre segmente, 40% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 spun că își vor schimba furnizorul actual de servicii de telefonie mobilă, fata de 32% dintre respondenții cu vârsta peste 55 de ani cu același răspuns. Doar 11% declară că intenționează să își schimbe furnizorul de telefonie fixă.
Și ce aspecte contează atunci cand aleg un furnizor?
Întrebați de aspectele de care vor ține cont atunci când își vor alege un nou furnizor, aproximativ 6 din 10 dintre ei declară că sunt interesați de costul pe care trebuie să îl achite lunar. Prețul constituie motivul principal cu precădere în rândul respondenților din segmentul de vârstă 35 – 44 de ani.
De asemenea, experiența anterioară cu furnizorul a fost unul dintre principalele motive pentru care 41% dintre cei care consideră să își schimbe furnizorul.
În următoarele 6 luni, 34% dintre respondenți ar putea fi convinși să își schimbe furnizorul și prin prisma ofertelor promoționale. De altfel, apetitul consumatorilor români pentru un portofoliu complet/variat de produse și servicii este de 25%, acestea fiind în special dorite de consumatorii cu vârste peste 45 de ani.
Atât clienții cu venituri medii (2000-3000 de lei), cât și cei cu venituri mai ridicate (peste 3000 de lei) sunt interesați de costul lunar.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 11-16 februarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Citiți și:
- Studiu Vola.ro: Care sunt cele mai apreciate aeroporturi
- Studiu: 70% dintre români vor o stare financiară mai bună
- Încasările de Revelion mai mici cu 40% față de 2019
- Calculator impozit auto 2022 în funcție de motorizare
- Locuri de muncă disponibile în România în noiembrie 2021
- Programul magazinelor Enel în perioada anului nou
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Foto: Eren-li-7241378 from Pexels
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.