Ministerul Finanțelor Agenția Națională de Administrare Fiscală oferă contribuabililor posibilitatea de a face o verificare stare D 112, online, pe site-ul ANAF. Pentru a depune Declarația 112, aveți nevoie de semnătură electronică.
Formularul 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” se depune numai online, de către toți contribuabilii are au această obligație.
Pentru depunerea declarației 112, plătitorul/împuternicitul trebuie să dețină un certificat calificat, eliberat în condițiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică.
Verificare stare D 112 ANAF
Pentru a fi consultată recipisa, este necesar să fie reținut indexul de încărcare a D112. Pentru cele depuse la ghișeu este necesar numărul de înregistrare.
Verificarea recipiselor pe Epatrim.anaf.ro/StareD112 se poate face doar pentru ultimele 200 de declarații depuse. După prelucrarea acestora, persoanele care le-au depus pot descărca recipisele.
O altă adresă unde puteți face o verificare stare declarație 112 este Anaf.mfinante.gov.ro/StareD112.
Introduceți indexul/respectiv numărul de înregistrare și CIF-ul unui document depus în ultimele trei luni. Dacă este corect veți primi o listă a documentelor depuse în această perioadă.
Recipisele trebuiesc listate deoarece nu pot fi consultate pe o perioadă mai veche de 60 de zile. Dacă se dorește consultarea recipiselor mai vechi de 60 de zile se poate accesa dosarul fiscal al contribuabilului.
Termen limită pentru a depune declarația 112
Declarația se depune:
- lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare pentru care se plătesc veniturile, de persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori;
- trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor prevăzuți la art. 80 alin. (2) din Codul fiscal, în calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului:
a) asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, persoane juridice;
b) persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro și au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
c) persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate și întreprinderile individuale, precum și persoanele fizice care exercită profesii liberale și asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, persoanele fizice care dețin capacitatea de a încheia contracte individuale de muncă în calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de muncă.
- până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, venituri realizate în baza unor contracte de activitate sportivă, arenda, din asocieri cu persoane juridice contribuabili potrivit Titlurilor II și III din Codul fiscal sau Legii nr. 170/2016, veniturile din pensii, pentru care impozitul se reține la sursă, de plătitorii de venituri prevăzuți la art. 68 art 1. alin.(2), art. 72 alin. (2), art. 84 alin. (8), art. 101 alin. (1) și art. 125 alin. (8)-(9), din Codul fiscal.
Depunerea trimestrială a declarației constă în completarea și depunerea a câte unei declarații pentru fiecare lună din trimestru, potrivit art.147 alin. (5) din Codul fiscal.
Citiți și:
- România va impozita multinaționalele cu 15% din 2023
- Când și cum trebuie declarate veniturile din criptomonede
- Câți români consumă suplimente alimentare în sezonul rece
Ori de câte ori în cursul trimestrului persoanele fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor beneficiază de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate sau le încetează calitatea de asigurat, plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor prevăzuți la art. 80 alin. (2) din Codul fiscal, în calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declarația până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit concediul medical sau încetarea calității de asigurat.
În acest caz, declarația/declarațiile aferentă/aferente perioadei rămase din trimestru se depune/se depun până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului.
În cazul în care încetarea calității de asigurat are loc în luna a doua a trimestrului, se vor depune atât declarația pentru prima lună a trimestrului, cât și cea pentru luna a doua, urmând ca după încheierea trimestrului să se depună numai declarația pentru luna a treia.
Citiți și:
- Ce plan are statul pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani
- ANAF a actualizat lista marilor contribuabili cu obligații noi
- România beneficiază de 60% sprijin nerambursabil din acest an
Creanțele fiscale administrate de organul fiscal central pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementează, termenul de declarare se împlinește la 25 decembrie, se declară până la data de 21 decembrie.
În situația în care data de 21 decembrie, este zi nelucrătoare, creanțele fiscale se declară până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie.