Stația de metrou Tudor Arghezi (cunoscută anterior și ca Berceni Centură), a fost dată în folosință pe 15 noiembrie 2023. Aceasta este plasată între depoul Berceni și Șoseaua de centură a Bucureștiului și reprezintă stația terminus pentru Magistrala 2.
Stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala M 2 Pipera-Berceni a fost inaugurată în data de 15 noiembrie, la ora 11.30. Spre deosebire de celelalte stații din rețea, aceasta a fost realizată de Primăria Sectorului 4 în parteneriat cu Metrorex, pentru a susține dezvoltarea zonei respective.
Cum arată stația Tudor Arghezi – magistrala M2
Staţia „Tudor Arghezi” împreună cu linia de legătură are o suprafaţă de peste 15.000 mp, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 şi Şoseaua de Centură, şi are un traseu cu o lungime de 1,6 km. Staţia este construită la nivel suprateran şi are un regim de înălţime de P+2E.
Peronul staţiei se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Această stație este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre ele fiind situată vizavi de staţia de metrou şi asigură legătura cu peronul noii staţii, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 m, ce subtraversează Şoseaua Berceni.
Citiți și:
- VARTA și Inter Cars România vor investi în școlile profesionale din România
- CFR Călători informează despre noul Mers al Trenurilor
- Noi oportunități pentru călătorii STB prin aplicația 24pay
Accesul călătorilor pe peron este facilitat de şapte scări rulante, precum şi de şapte lifturi care vor uşura accesul persoanelor cu dizabilităţi. Pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcţionare pentru persoanele cu deficienţe de vedere.
Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în septembrie 2019, iar contractul a fost atribuit în aprilie 2020 unui consorțiu condus de firma Somet. Contractul de finanțare în valoare de 50 mil. euro din fonduri nerambursabile a fost semnat în luna decembrie a aceluiași an.
În prezentările inițiale era menționat faptul că va avea o singură linie simplă, iar trenurile vor circula în sistem pendulă, la fel cum se întâmplă între stațiile Republica și Pantelimon de pe M1.
Deși linia a fost construită ca linie dublă, fiind finalizată în octombrie 2021, la inaugurare trenurile circulă la interval de 8 minute, în sistem pendulă datorită lipsei instalației de automatizare.
Cât vă costă să lasați mașina în parcarea de tip Park&Ride de la Tudor Arghezi
Lângă stația de metrou a fost construită o parcare park&ride de 350 de locuri, unde cei care locuiesc în Popești-Leordeni, Berceni și alte localități îmrejurate, pot parca mașina și de acolo să folosească metroul ca să ajungă în centrul Bucureștiului.
Citiți și:
- Camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 pentru distanțe lungi
- Automecanica Medias a dezvoltat primul autobuz electric românesc
- Skoda Kodiaq primește un sistem plug-in hybrid
Primarul Băluță a făcut apel la cetățeni să utilizeze parcarea park&ride. Parcarea și stația de metrou sunt legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.
În prima lună, parcarea de tip Park&Ride de la Tudor Arghezi este gratuită. Apoi, după această perioadă, tariful folosirii acesteia va fi de 3 lei pe durata întregului interval cuprins între 05:00-23:00. Pe timpul nopții, între orele 23:00-05:00, tariful va fi de 3 lei pe oră.