Bugetele pentru activitățile de marketing digital vor crește cu aproape 15% până la sfârșitul anului 2021 și vor reveni la nivelurile de creștere preconizate înainte de debutul pandemiei.
Publicitatea tradițională continuă tendința descendentă, înregistrând o scădere de aproape 1%, conform celei mai recente ediții a raportului Deloitte Chief Marketing Officer.
Studiul evidențiază faptul că marketingul digital a devenit un pilon important pentru rezultatele companiilor în acest an pandemic. În toate sectoarele, ponderea contribuției activităților de marketing digital la performanța companiilor a crescut în medie cu 33% în cursul anului 2020, evidențiază specialiștii în marketing.
Principalele activități de marketing digital în care au investit companiile au fost optimizarea propriilor pagini web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) și marketing direct pe canale digitale (57%).
Industriile care investesc cel mai mult în optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile, în timp ce domeniile farmaceutic/biotehnologic, bunuri de larg consum și tehnologia/platformele digitale/software investesc mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare, precum și în marketingul digital direct.
Cresc bugetele pentru marketing digital
Bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe dispozitive mobile (telefoane, tablete) și în social media au crescut ușor față de anul precedent, de la 14% la 19% din totalul bugetelor de marketing în cazul dispozitivelor mobile, și de la 13% la 15% pentru social media. Specialiștii participanți la studiu estimează că bugetele destinate ambelor categorii vor avea o crește mare în următorii cinci ani, până la 36% din bugetele de marketing, în cazul promovării pe mobil, și până la 25%, în cazul social media.
Industriile care alocă cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovării pe dispozitivele mobile sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile, în timp ce domeniul energiei și cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusă. Industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea în social media sunt comunicații/media și serviciile destinate persoanelor fizice, în timp ce serviciile bancare și financiare sunt la polul opus.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți.
10 sfaturi pentru a vă proteja laptopul de atacuri cibernetice
Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, director marketing și business development, Deloitte România.
Specialiștii în marketing implementează tot mai des soluții care folosesc inteligența artificială și machine learning în activitatea lor, acestea înregistrând, din 2018, o creștere anuală de aproximativ 10%.
În prezent, companiile din domeniul tehnologiei investesc cel mai mult în AI(Artificial Intelligence) și machine learning, iar industria farmaceutică/biotehnologie, cel mai puțin. În viitor, așteptările privind utilizarea inteligenței artificiale și machine learning sunt chiar mai mari și se estimează că vor crește cu aproape 20% în următorii trei ani, au subliniat respondenții.
Prognoze industria de media și divertisment din România
În ceea ce privește locurile de muncă din domeniul marketingului, raportul arată că proiecțiile sunt optimiste, cu o creștere de aproape 8% a locurilor de muncă până la sfârșitul anului 2021 față de anul precedent, când specialiștii în marketing au prognozat o scădere a angajărilor.
Raportul Deloitte Chief Marketing Officer este rezultatul a peste 350 interviuri realizate în Statele Unite ale Americii în rândul specialiștilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii. Studiul analizează impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performanței, forței de muncă și al organizației
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesioniști.