Executivul a aprobat în cadrul ședinței desfășurate la Timișoara actul normativ, inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, privind deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei, punct internaţional de stat Beba Veche (RO) – Kübekháza (HU).
În vederea descongestionării traficului în zonă și pentru a facilita trecerea atât în Ungaria cât și în Serbia (prin Ungaria), Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a efectuat toate demersurile necesare astfel încât punctul de trecere să fie înființat cât mai repede posibil.
În acest sens, a fost încheiat Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Ungar prin schimbul de note verbale apostilate la București la 08.04.2024, respectiv 11.04.2024.
Prin hotărârea adoptată astăzi Guvernul României a aprobat următoarele:
- deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Beba Veche (România) – Kübekháza (Ungaria);
- preluarea sectorului de drum județean DJ 682, din domeniul public al județului Timiș și din administrarea Consiliului Județean Timiș, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere – S.A. și încadrarea acestuia în categoria funcțională a drumurilor de interes național, în condițiile legii, precum şi înscrierea bunului în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
Puncte de trecere a frontierei
Frontiera între România și Ungaria este o frontieră internațională, lungă de 448,0 kilometri, care delimitează teritoriile României și Ungariei. Ea urmează o direcție sud-vest – nord-est, care separă vestul României (Transilvania) de Ungaria.
În prezent, ea are o lungime de 448,0 km, dintre care 415,9 km este frontieră terestră și 32,1 km frontieră fluvială.
Sistemul RO e-transport, impact asupra importatorilor şi exportatorilor
Frontiera româno-ungară este cuprinsă între localitățile Beba Veche (județul Timiș) și Bercu (județul Satu Mare).
Pe acest sector se află 15 puncte pentru controlul trecerii frontierei, toate în regim de trafic internațional (12 rutiere și 5 feroviare):
- Cenad (TM) – Kiszombor (Csongrád-Csanád) – rutier;
- Nădlac (AR) – Nădlac (Nagylak) (Csongrád-Csanád) – rutier;
- Nădlac (AR) – Csanádpalota (Csongrád-Csanád) – rutier(autostradă);
- Turnu (AR) – Bătania (Battonya) (Békés) – rutier;
- Vărșand (AR) – Giula (Gyula) (Békés) – rutier;
- Salonta (BH) – Micherechi (Méhkerék) (Békés) – rutier;
- Borș (BH) – Ártánd (Hajdú-Bihar) – rutier;
- Borș (BH) – Nagykereki (Hajdú-Bihar) – rutier(autostradă);
- Săcuieni (BH) – Leta Mare (Létavértes) (Hajdú-Bihar) – rutier;
- Valea lui Mihai (BH) – Nyírábrány (Hajdú-Bihar) – rutier;
- Urziceni (SM) – Vállaj (Szabolcs-Szatmár-Bereg) – rutier;
- Petea (SM) – Csengersima (Szabolcs-Szatmár-Bereg) – rutier;
- Curtici (AR) – Leucușhaz (Lőkösháza) (Békés) – feroviar;
- Salonta (BH) – Micherechi (Méhkerék) (Békés) – feroviar;
- Episcopia Bihor (BH) – Biharkeresztes (Hajdú-Bihar) – feroviar;
- Valea lui Mihai (BH) – Nyírábrány (Hajdú-Bihar) – feroviar;
- Carei (SM) – Vállaj (Szabolcs-Szatmár-Bereg) – rutier.