Există constructori auto care nu își doresc să aibă o gamă mare de modele de mașini sau să devină lideri mondiali după numărul de automobile vândute. Aceștia își doresc în schimb să aducă pe piață cele mai rapide mașini, cele mai rare mașini, cele mai frumoase mașini și în același timp cele mai scumpe mașini din lume.
Cele mai scumpe mașini din lume sunt fabricate în ediții limitate, fiind mașini foarte rare, adesea unice, personalizate după bunul plac al clientului, având o nuanță unică, creată la comandă. Astfel de mașini unice, nu pot avea decât prețuri exorbitante.
În prezent, cele mai scumpe zece mașini din lume costă între 4,8 milioane de dolari și 70 milioane de dolari.
Top 10 cele mai scumpe mașini din lume
10/10: Koenigsegg CCXR Trevita – 4,8 MIL. dolari
Koenigsegg CCXR Trevita este un supercar produs în doar două exemplare în anul 2010. Una dintre mașini a aparținut lui Floyd Mayweather.
Pentru Koenigsegg CCXR Trevita, producătorul suedez a dezvoltat un nou finisaj exterior numit Koenigsegg Proprietary Diamond Weave, care presupune acoperirea fibrelor de carbon cu o rășina impregnată cu praf de diamant. Motorul este un V8 de 4,8 litri 1.000 CP.
9/10: Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 5,8 MIL. dolari
La începutul anului, Bugatti a atras atenția lumii după ce a reușit să doboare recordul de viteză de 490 km/h (300 mile/h) cu un prototip Chiron Super Sport 300+.
Versiunea de serie va fi produsă în doar 30 de exemplare și va avea o viteză maximă limitată la 442 de km/h.
8/10: Bugatti Divo – 5,9 milioane de dolari
Bugatti Divo, model care la baza Bugatti Chiron, a fost fabricat în doar 40 de exemplare, fiecare unic în felul său. Acesta păstrează sistemul de propulsie W16 de 8.0 litri, cu 1.500 CP, dar caroseria a fost remodelată în totalitate.
7/10: Mercedes-Benz Maybach Exelero – 8 milioane de dolari
Deși nu este cea mai scumpă mașină de pe listă, Maybach Exelero are un statut unic. Maybach a fost, de asemenea, construit în 2004. Motorul este un V12 de 700 CP.
Maybach Exelero este o capodoperă. Comisionat de către Fulda, subsidiar german al companiei Goodyear, pentru a testa noile ei anvelope, Exelero a debutat în anul 2004, Mercedes construind acest model pe scheletul unui Maybach și dotându-l cu același motor twin-turbo V12, care produce 690 de cai-putere.
Conceptul retro-futuristic poate atinge viteza maximă de 351 km/h, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 4.4 secunde.
6/10: Bugatti Centodieci – 8,9 milioane de dolari
Bugatti Centodieci, un nume care înseamnă o sută zece în italiană, este un omagiu adus legendarului EB110 din anii 90. Hypercar-ul din Molsheim costă 8,9 milioane de dolari și va fi replicat în doar 10 exemplare. Toate au fost vândute înainte chiar de lansarea oficială. Exemplarele vor ajunge la viitorii clienți în 2022.
Caroseria ascunde o platformă partajată cu Chiron și un puternic motor W16 cu patru turbocompresoare, care livrează 1.600 de cai putere.
5/10: Rolls-Royce Sweptail – 13 milioane de dolari
Sweptail este un Rolls-Royce inspirat din modelele clasice ale mărcii. Aproape fiecare parte a acestei mașini este unică. Proiectul a durat nu mai puțin de patru ani. Numele „Sweptail” provine de la elementul de design popular din mașinile de epocă Rolls Royce din anii 1920.
4/10: Pagani Zonda HP Barchetta – 17 milioane de dolari
Pagani Zonda HP Barchetta este o ediție specială creată pentru fondatorul Horacio Pagani. Proiectul Zonda HP Barchetta a fost pregătit de divizia Uno-di-Uno, iar italienii au mizat și pe elemente aerodinamice speciale, inspirate de vechile versiuni Zonda. Modelul are un motor V12 de 7.3 litri, furnizat de AMG.
3/10: Bugatti La Voiture Noire – 18,7 MIL. dolari
Bugatti La Voiture Noire are la bază modelul Bugatti Chiron și este propulsat de același motor W16 de 8 litri 1.479 CP.
Mașina a fost construită pentru a sărbatorii aniversarea a 110 ani Bugatti. Aceasta este un omagiu adus legendarului exemplar Type 57 SC Atlantic, originalul „la Voiture Noire”, care i-a aparținut lui Jean Bugatti.
2/10: Rolls-Royce Boat Tail – 28 MIL. dolari
Rolls-Royce Boat Tail este un nou model al britanicilor fabricat în doar 3 exemplare. Boat Tail este o maşină cu 4 locuri, cu partea din spate în formă de punte de iaht.
Boat Tail are 5,8 metri lungime, ceea ce servește la evidențierea designului neobișnuit al „cozii ambarcațiunii”. Tema de design nautic a fost cerută de client. Spatele nautic al noii mașini este o interpretare contemporană a clasicului model din 1932.
Cabina este îmbrăcată în lux, cu fiecare element realizat cu meticulozitate, fără a fi copleșitor. Pielea somptuoasă îmbracă scaunele și ușile, în timp ce lemnul și elementele metalice lustruite oferă o implicare senzorială. Există o apreciere distinctă a calităților luminii, proporției și materialelor aici, cu referințe nautice subtile. De exemplu, albastrul este țesut la un unghi de 55 de grade în elementele tehnice din fibre pentru a fi văzute pe caroseria inferioară și orientate pentru a emula scurgerea unui val de apă.
Citiți și:
- Barierele din parcări ar putea fi deschise de pe telefonul mobil
- Centrul Bosch Cluj testează soluții pentru mașini automatizate
- De ce vehiculele electrice nu pot fi adoptate mai repede
- Mașina electrică Ora Cat 01 ajunge în Europa. Iată prețul
- Primele 1.000 de Dacia Spring au fost livrate în România
- Toyota bZ4X, un SUV electric cu o autonomie de 500 km
1/10: Ferrari 250 GTO – 70 MIL. dolari
Ferrari 250 GTO din 1963 rămâne cea mai scumpă mașină fabricată vreodată. Printre actualii proprietari sunt Ralph Lauren, bateristul Pink Floyd, Nick Mason, și Jon A. Shirley fostul președinte al Microsoft.