Ministerul Finanțelor vine cu o nouă schimbare pentru sistemul RO e-Factura. Astfel, au fost efectuate o serie de actualizãri la nivelul sistemului, cea mai importantã fiind introducerea funcției de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.
Sistemul are parte de noi îmbunătățiri, grație strânsei colaborări a MF/ANAF cu utilizatorii finali și cu furnizorii de servicii de contabilitate. Un alt aspect important semnalat de către contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situaţiile în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual (SPV).
Echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfășurare lucrările de mentenanță. Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate pot acum să filtreze facturile în baza anumitor criterii specifice.
„Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultãțile întâmpinate în timpul lucrãrilor de mentenanțã. În consecințã, echipa noastrã a intervenit pentru a gãsi soluții și a asigura cã e-Factura rãmâne accesibilã și funcționalã în orice moment.
Pe aceastã cale încurajez contribuabilii în continuare sã semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Așa am ajuns sã implementãm și autofacturarea, dar și sã efectuãm o serie de corecții la aplicația de completare oferitã gratuit de MF/ANAF.
De asemenea, echipa continuã sã colaboreze strâns cu reprezentanții platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuții”, a menționat Marcel Boloș, Ministrul de Finanțe.
Citiți și:
- Ce este și cum se emite E-factura
- Cât costă un gram de aur de 14 carate şi de 18 carate
- Reguli noi pentru căsătoriile la Poarta Sărutului
Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.
Ministerul Finanţelor a anunţat că, începând cu data de 16 ianuarie 2024, nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent peste 18 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 75 miliarde de lei. Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute.
Implementarea e-Factura
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
Citiți și:
În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului-limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează.