Mercedes-Benz eActros 600 pentru transportul pe distanțe lungi intenționează să definească noul standard în transportul rutier de marfă – în ceea ce privește tehnologia, durabilitatea, designul și profitabilitatea pentru operatorii de flote electrice.
Mercedes-Benz Trucks a dezvăluit versiunea de serie a primului camion electric cu baterii pentru transportul pe distanțe lungi.
Autonomie Mercedes-Benz eActros 600
Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în interiorul companiei, permit e-camionului să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară.
eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 de kilometri pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor pentru șoferi prevăzute de lege – chiar și fără încărcare de mare putere.
Aproximativ 60% dintre cursele pe distanțe lungi ale clienților Mercedes-Benz Trucks din Europa sunt oricum mai scurte de 500 de kilometri, ceea ce înseamnă că infrastructura de încărcare la depou și la punctele de încărcare și descărcare sunt suficiente în astfel de cazuri.
Citiți și:
- Încă 100 de autobuze electrice vor circula în București
- Slovenia va avea o mașină electrică cu 2500 CP, Tushek
- Toyota a lansat cel mai scump model hybrid al brandului
Pentru toate celelalte utilizări, extinderea continuă a infrastructurii publice de încărcare este vitală pentru ca autocamionul electric să devină viabil pentru transportul pe distanțe lungi în întreaga Europă.
Timp de încărcare
Pe lângă încărcarea CCS cu o putere de până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea megawatt (MCS). Odată cu începerea vânzărilor, clienții pot comanda o versiune cu această opțiune de încărcare preinstalată.
Bateriile pot fi încărcate de la 20 la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un megawatt.
Vehiculul este proiectat din punct de vedere tehnic pentru o greutate brută combinată de până la 44 de tone. În UE, cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone.
În unele cazuri, legislația națională poate permite o sarcină utilă mai mare. Din punct de vedere vizual, e-truck-ul se caracterizează printr-un design fundamental nou, purist, cu linii clare și o formă aerodinamică.
Tehnologia bateriilor LFP
Modelul eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh . Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh.
Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier (LFP) și sunt caracterizate de o durată de viață lungă.
Mercedes-Benz Trucks a dezvoltat o nouă punte electrică de 800 de volți, cu două motoare electrice și o transmisie cu patru trepte, special pentru utilizarea în transportul greu pe distanțe lungi.
Citiți și:
- ATP Trucks a produs 250 de vehicule comerciale la Baia Mare
- Hödlmayr investește 5 MIL. euro în camioane noi Euro-6
- VW prezintă conceptul noului camper van California
Vânzările modelului eActros 600 încep în acest an. Startul producției de serie este planificat pentru sfârșitul anului 2024.
Pe lângă capul tractor eActros 600, Mercedes-Benz Trucks va produce, încă de la lansarea pe piață, și variante de șasiu carosat, pentru a acoperi și alte aplicații pretabile pentru transportul complet electric.