A fost depus în Parlament un proiect pentru modificarea unei reguli din Codul Rutier. Propunerea presupune permiterea şi nesancţionarea, în anumite condiţii, a manevrei autovehiculelor de depăşire pe linia continuă a „obstacolelor de orice natură oprite, staţionate sau care se deplasează cu o viteză mai mică de 30 km/h”.
Propunerea legislativă, semnată de 36 de deputați PSD completează articolul 45 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 cu privire la circulaţia pe drumurile publice. Proiectul prevede ca depășirea să poată fi executată pe linia continuă, simplă sau dublă. Însă pentru această manevră există și anumite condiții.
„Prin manevra de depăşire se poate încălca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză mai mică de 30 km/h, doar dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m”, după cum se propune în proiect.
Camera Deputaţilor este cea care decide această modificare din Codul Rutier.
„Prevederile OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi cele ale Regulamentului 4/2006 de aplicare a Ordonanţei generează în practică multiple probleme, astfel că, deşi scopul actului normativ se subsumează ideii de siguranţă, fluenţă şi normalitate în traficul rutier, în practică survin blocaje a căror justă soluţionare a impus şi impune modificări legislative.
O astfel de situaţie este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlneşte pe sensul său de mers un obstacol oprit, staţionat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depăşirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar şi parţial, pe sensul opus.
În această speţă, conducătorul este sancţionat nediferenţiat pentru încălcarea marcajului continuu, fără a fi luate în considerare motivele care au determinat acţiunea”, susține în expunerea de motive a proiectului, Mihai Weber, deputat PSD, în numele iniţiatorilor.
Tot Mihai Weber spune că, „mai mult, cadrul normativ în vigoare nu îndepărtează natura perturbatoare a obstacolului, ci îngreunează fluiditatea traficului rutier, cauzând creşterea gradului de disconfort al conducătorului, dar şi o viteză medie comercială care are un impact negativ asupra activităţii operatorilor şi marilor transportatori”.
Citiți și:
- În România, 6 mașini din 100 produc accidente
- A fost lansat un serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile
- Ce tarife are rețeaua de încărcare EVconnect, care va avea 500 de stații publice electrice în 2023
- Cum arată CryptoDATA Momentum, prima mașină electrică românească
- PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa
- Tarife și program parcare cu plată în București
În acest caz, actul normativ prevede ca timp de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul să modifice în mod corespunzător, prin hotărâre, regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Proiectul va intra prima dată în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.