Traficul pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse va fi oprit patru ore pe noapte, în perioada 28-31 august, între orele 22:00 şi 02:00. În acest interval se vor efectua lucrări de reparații urgente la rosturile şi panourile de beton ale structurii podului.
În perioada restricţiei, toate tipurile de vehicule vor fi oprite să traverseze în ambele sensuri. Serviciile vamale şi de frontieră din Bulgaria şi România au fost consultate deoarece punctul de trecere a frontierei este mai puţin aglomerat în cel moment al zilei.
Agenţia de Infrastructură Rutieră (RIA) şi-a cerut scuze şoferilor pentru disconfort, dar lucrările de reparaţii şi reabilitare sunt necesare pentru a asigura deplasarea în siguranţă. Conform RIA, până la sfârşitul lunii ar urma să fie anunţată o licitaţie publică pentru renovarea cuprinzătoare a Podului peste Dunăre de la Ruse, de pe partea bulgară, deoarece facilitatea se află într-o stare gravă.
Citiți și: Timpul de conducere și de repaus pentru transport mărfuri
Agenţia a subliniat că până acum nu a fost realizată nicio reparaţie majoră a podului. Rosturile au fost consolidate în urmă cu mai bine de 22 de ani, în timp ce hidroizolaţia şi pavajul de asfalt au fost înlocuite în 2011.
Cum arată Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Podul Prieteniei este un pod din oțel peste fluviul Dunăre, care leagă malul sudic bulgăresc de malul nordic românesc, și respectiv orașele Ruse și Giurgiu.
Deschis la 20 iunie 1954, și proiectat de V. Andreev, podul are 2,8 km lungime și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de bacuri. Are atât o punte rutieră cu două benzi, cât și una pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni.
Citiți și: Trotinetele electrice, interzise în Constanța. Care este motivul
Secțiunea centrală de 85 m lungime poate fi ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari. Această secțiune centrală mobilă este supusă periodic la revizii de către partea română, în atribuțiile căreia intră buna ei funcționare. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS.
Podul a fost dat în folosință la 21 iunie 1954.
Întrucât de la construire podul nu a avut o renovare masivă, pe partea română s-au efectuat lucrări de reamenajare a accesului și reabilitare a podului în anii 2015–2016.
Taxe rutiere pe Podul de la Ruse
La trecerea podului, se aplică următoarele taxe:
Tip de vehicul | Euro | Lei | Leva |
---|---|---|---|
Până la 8 + 1 locuri; | 2 | 14 | 4 |
Până la 3,5 tone | 6 | 28 | 12 |
Camioane de la 7,5 tone; vehicule, între 9 și 23 de locuri | 12 | 53 | 23 |
Camioane de până la 12 t | 18 | 79 | 35 |
Camioanele de peste 12 tone cu până la trei osii; mijloace de transport cu mai mult de 23 locuri | 25 | 110 | 49 |
Camioanele de peste 12 tone, cu 4 sau mai multe osii | 37 | 163 | 72 |
Sunt disponibile abonamente de 20 de ieșiri, valabile până la sfârșitul anului calendaristic, cu câte 20 de treceri, aplicând o reducere de 10–20 % în funcție de categoria de vehicule. Doar pentru categoria autoturismelor, există abonamente lunare pentru riverani, cu 31 de treceri, în valoare de 39 de lei (8 euro). Traversarea pe bicicletă este gratuită.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.