Banca Românească dispare de la 3 ianuarie 2023. Toți clienții săi vor trece la o altă bancă, EximBank. Astfel, în perioada 30 decembrie – 2 ianuarie este posibil să apară întreruperi în funcționarea cardurilor și a aplicației e-bancamea.
Conform unui comunicat, în perioada 28 – 30 decembrie 2022, vor exista o serie de restricții de natură operațională pentru clienții Băncii Românești. Acestora li se recomandă să facă toate plățile preconizate și să aibă în cont disponibilul necesar pentru plata tuturor obligațiilor/ratelor față de bancă pâna la data de 30 decembrie 2022.
Platforma de Internet Banking a EximBank va fi disponibilă pentru operațiuni până pe 30 decembrie 2022, ora 12.00 urmând ca, până pe 02 ianuarie 2023, serviciul de Internet Banking să fie indisponibil, acest interval fiind necesar pentru migrarea la noua platformă de Internet Banking a EximBank.
Soluții pentru cei care au credite raportate la ROBOR
Din 03 ianuarie 2023, va putea fi accesată și de clienții Băncii Românești platforma de Internet Banking a EximBank în programul normal.
Procesul de fuziune presupune și migrarea tuturor datelor, astfel încât între 31 decembrie și 2 ianuarie nu se vor putea face operațiuni bancare (cele două zile sunt de altfel și zile bancare nelucrătoare). Pe 3 ianuarie, integrarea celor două bănci va fi finalizată și clienții Băncii Românești vor avea acces deplin pentru efectuarea de operațiuni bancare și accesarea produselor și serviciilor EximBank.
Cum poate fi obținut contul IBAN de la noua bancă
Noul cont IBAN poate fi obținut accesând convertorul IBAN de pe site-ul www.eximbank.ro. Introducând vechiul IBAN, aplicația va furniza noul IBAN (sau noile IBANuri, în cazul în care aveți mai multe) valabil din 03 ianuarie 2023.
”Este foarte important să transmiteți din timp partenerilor de afaceri noul dumneavoastră cont IBAN, către care aceştia să efectueze plățile din 03 ianuarie 2023. Începând cu această dată, toate instrucțiunile de plată, în lei și valută, inițiate pe suport hârtie sau electronic de partenerii dumneavoastră trebuie să conțină IBAN-ul în format nou.
Preluarea noului IBAN trebuie avută în vedere de aceștia și în aplicațiile care folosesc IBAN-uri predefinite, dacă este cazul. În ceea ce privește încasările în valută, în afara IBAN-ului nou, recomandăm menționarea de către plătitor și a codului SWIFT al EximBank: BRMAROBUXXX”, adaugă EximBank.
Toate depozitele vor păstra aceleași condiții contractuale privind moneda, tipul de dobândă, valoarea dobânzii, termenul de constituire sau scadență.
EximBank a achiziționat în anul 2019 participația majoritară la Banca Românească, tranzacția fiind finalizată în ianuarie 2020. Astfel, Banca Românească a devenit membră a Grupului EximBank.