Un utilaj de foraj masiv TBM, cunoscut sub numele de „cârtiță”, a sosit în Transilvania. Marchează debutul lucrărilor la cele mai lungi tuneluri feroviare din România, pe tronsonul Apața-Cața.
În cadrul inaugurării șantierului pentru construcția tunelurilor și viaductului de pe tronsonul Brașov – Sighișoara, a fost pusă în funcțiune deja prima freză. Aceasta este dotată cu 225 de utilaje de tăiere.
Proiectul feroviar Brașov-Sighișoara este foarte important pentru infrastructura feroviară din România. Începerea forajului la tunelurile Ormeniș și Homorod reprezintă o etapă semnificativă a acestui proiect.
Finalizarea proiectului va duce la reducerea timpului de călătorie și la creșterea vitezei medii a trenurilor pe acest tronson.
Proiectul feroviar Brașov-Sighișoara
Începe forajul la tunelurile Ormeniș și Homorod. Proiectul are ca scop reabilitarea liniei ferate Brașov-Sighișoara. Se vor construi două tuneluri noi (Ormeniș și Homorod) cu lungimi de 6,8 km și 5 km și se va reabilita restul traseului.
Beneficii:
- scurtarea timpului de călătorie,
- creșterea vitezei medii la 100 km/h,
- reducerea traseului cu 17 km.
Citiți și:
- CFR Călători achiziționează primele trenuri noi în ultimii 20 de ani
- Alstom prezintă MainBot, expert în diagnosticarea trenurilor
- CFR Călători informează despre noul Mers al Trenurilor
Etapele proiectului:
- 2018: Semnarea contractului cu Aktor
- 2023 martie: Începerea forajului la tunelul Ormeniș
- 2023 vară: Începerea lucrărilor la tunelul Homorod
- 2025: Finalizarea tunelurilor Ormeniș și Homorod
- 2028: Finalizarea întregului proiect
Informații suplimentare
Valoarea contractului: 4,68 miliarde de lei
Finanțare: Fonduri europene și bugetul de stat
Durata lucrărilor: 5 ani
Lungimea totală a traseului: 128 km
Viteza medie actuală: 31-42 km/h
Viteza medie estimată după finalizarea proiectului: 100 km/h
Conform planurilor oficiale finalizarea primului tunel ar putea avea loc până în octombrie 2025 iar cel de-al doilea tunel urmând să fie inaugurat la scurt timp după finalizarea primului. Și lucrările la tunelurile 3 și 4 din Homorod ar putea începe în vara următoare, conform declarațiilor reprezentanților Ministerului Transporturilor.
Citiți și:
- CFR: Mai multe trenuri vor circula către Aeroportul Otopeni
- CFR Călători a introdus plata prin SMS pentru bilete de tren
- Primăria Capitalei ar putea extinde trenul metropolitan pe 2 rute
Această îmbunătățire a infrastructurii feroviare va avea un impact major asupra timpului de călătorie și va contribui la eficientizarea transportului de persoane și mărfuri între cele două orașe.
Ne puteți scrie pe adresa redactie@ thedaily.ro.